• MissGoodie

Bästa torrschampot?

Jag har rätt tunna hårstrån, men lyckas ändå se fet ut i hårbotten. Jag botaniserar runt bland olika schampon, balsam, leave-in balsam mm och tycker att jag har rätt bra grejer. Jag varken hinner eller orkar tvätta håret oftare än jag gör nu, så jag tänkte testa torrschampo. Men där är jag helt lost, däremot. Någon som vet nåt bra torrschampo? :)

• Svar på tråden Bästa torrschampot?
  • Klycka

Om du har ljust hår kan jag rekommendera batiste som jag själv köper på rusta för 39,90 har innan testat ett gäng olika men fastnade för batiste, varför vet jag faktiskt inte, lätt att hantera kanske? Från början beställde jag det från eleven.se för ett bra mycket högra pris så gissa om jag blev glad när jag hittade det så billigt på rusta av alla ställen sen själv tycker jag den gula flaskan (tropisk tror jag att det är) är den som luktar minst syntetisk, men det är en smaksak...

• MissGoodie

Wow, så pass? :) Jag var ljusblond tills jag var 22-23, sen har det bara blivit mörkare. Nu är jag ljusbrun/mörkblond, funkar det?

• Klycka
    MissGoodie skrev 2012-02-08 17:21:22 följande:
    Wow, så pass? :) Jag var ljusblond tills jag var 22-23, sen har det bara blivit mörkare. Nu är jag ljusbrun/mörkblond, funkar det?

Själv pendlar jag i hårfärg mellan rödhårig och mörkblond och det går utmärkt, bara att man får kolla efter i hårbotten när håret är lite mörkare att jag "gnuggat" ut det ordentligt - ser lätt lite "dammigt" ut annars
  • jwrh

Jag älskar Batiste! I vanliga fall ser mitt hår fett och livlöst ut efter en dag, men med batiste kan jag gå flera dar utan att tvätta, ger snabb volym och stadga också när det är nytvättat. Love it!

• MissGoodie

Jag testar Batiste och om jag har för mörkt hår eller om det av nån annan anledning inte skulle passa mitt hår, så testar jag proffs :)

Tack för era svar! :)

• Duckan

Batiste har för andra hårfärger än ljust ts.
    Jag har även kört med Proffs och Lee Stafford med bra resultat. 

• MissGoodie

Ah, ok, vad bra. Jag är ju inte riktigt ljus längre... Jag skriver upp Lee Stafford på listan på bra andrahandsval :)

• Betti75

Mixa havregryn till havremjöl så har du ett utmärkt torrschampoo. Massera in vid de feta partierna, låt verka i fem min och borsta sen bort överflödet.
    Bakpulver funkar oxå.

Ingen vits att köpa dyra torrschampoon när det man har i skafferiet funkar minst lika bra Glad   

• BBB

Vad är fördelen med torrschampo?
    Har aldrig testat.

• MissGoodie

Jag är osäker, då jag aldrig testat det, men som jag fattat det så tar det bort det "fettiga" i hårbotten om man inte har tid/lust att tvätta håret en dag.

• BBB

Ok, tack för svar!

Hur blir resultatet? Känns det fräscht?

Fett hår kan ju lukta också, tar torrschampot bort det?

• Diablo

Jag har också supertunna strå och håret blir fettigt på en dag. Torrschampo gör att man får lite mer volym, håret ser inte fett ut. Det kan gå både två och tre dagar mellan tvättarna. Som längst testade jag när jag åkte Transibiriska järnvägen, ingen duch på sex dagar, och jag var snygg i håret hela tiden!

Har man tur behöver man inget vett!
  • MissGoodie

BBB - Det vet jag dessvärre inte än, men återkommer med rapport :)

Diablo - underbar läsning :)

Svar på tråden Bästa torrschampot?