• MHM

Vilken mjölk dricker ni hemma?

Vilken mjölk dricker ni? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken mjölk dricker ni hemma?
  • La Lola
    annca skrev 2012-02-09 09:03:08 följande:
    Nu dricker ingen vuxen i familjen mjölk, men barnen mellan eller lätt.

(Jag slutade när man inte längre blev tvingad i skolan när vi kom till högstadiet, maken fick jag att sluta när han träffade mig för jag vägrade att kyssa någon som druckit mjölk!)
    Blev du tvingad att dricka mjölk?!
    Då förstår jag din fobi för denna dryck.
    Han saknar inte att dricka mjölk heller?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Butterscotch

Lättmjölk. Tycker minimjölk smakar blaskigt och mellanmjölk och "uppåt" smakar gräddigt. En vanesak förstås.

• BrödernaBus

Jag dricker lättmjölk och sambon + sönerna standardmjölk (yngsta sonen behöver så mycket fett som möjligt för han är så liten, och sambon och äldsta sonen tycker den är godast)

• Ginny

Vi köper Arlas röda mjölk. När jag var yngre och bodde hemma köpte vi direkt från en bonde.

• hektorsmamma
    mammasgullar skrev 2012-02-09 05:47:57 följande:
    Grön mjölk på inrådan av sonens dietist :)

Jasså er sons dietist säger samma som våran! Då kanske inte vår är helt ute och cyklar då? :)
  • Butterscotch
    Linda1976 skrev 2012-02-09 07:58:58 följande:
    Gammaldags ohomogeniserad mjölk från Wapnö. Åsens Gammaldags ohomgeniserad om Wapnö är slut...

Skulle inte köpa homogeniserad när jag  vet hur onyttigt det är.
    Varför är det onyttigt?

Är det förresten någon som vet hur gammaldags ohomogeniserad mjölk funkar i en mjölkskummare? Blir det bra? Jag kan tänka mig att provköpa mjölken, men det är viktigt att kaffet blir gott
  • tahira

Men ni som skriver färg på mjölken, typ "röd" eller "grön", hur tänker ni då?

Hos Norrmejerier är det mellanmjölken som är röd, hos Arla är det standardmjölken och hos Skånemejerier är det lättmjölken. Till exempel. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • La Lola
    tahira skrev 2012-02-09 09:38:32 följande:

Hos Norrmejerier är det mellanmjölken som är röd, hos Arla är det standardmjölken och hos Skånemejerier är det lättmjölken. Till exempel. 
    Jag fattar inte heller.
    Men de tror antagligen att det är lika över hela landet.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mary Jo
    tahira skrev 2012-02-09 09:38:32 följande:

jag tänkte också på det!

Vilja 17/2-10 och lillebror bf 28/3-12 <3
  • AMC80

Standardmjölk. Första halvåret ihop köpte både jag och maken mellanmjölk för båda trodde att det var vad den andra ville ha. Fast båda egentligen ville ha röd mjölk

Svar på tråden Vilken mjölk dricker ni hemma?