• Emo08

Vi funderar på en trea...

Vill bara skriva att jag är så lycklig just nu! Jag och min make är båda överens om att vi inte känner oss riktigt klara med det här med barn och funderar på att försöka göra ett litet syskon till våra små söner.... Bara att prata om det och att vara överens, att båda känner likadant gör mig så glad! Tar inget för givet och vi kommer inte hålla stenkoll på ägglossning eller så (just nu i alla fall), men vi skyddar oss inte. Händer det så händer det, helt enkelt. Vet på ett ungefär när jag har ägglossning så klart, men ni vet vad jag menar. Men våra söner har vi verkligen medvetet tajmat och det har ju gett resultat, men nu tar vi det lite lugnare. Vår äldste är drygt 3 år och vår yngste är 1,5 år. Hade det tufft med nummer två som sov dåligt i princip hela första året, men tänk vad lätt man glömmer sånt

Ville bara dela med mig av min lycka!

Värme till er alla!

• Svar på tråden Vi funderar på en trea...
  • Emo08

Vi har visst lite gemensamt, Mini Bambini - jag är också 33 Som sagt, vi skyddar oss inte och händer det så händer det. Ingen brådska eftersom att minstingen bara är 1,5 ännu. Har det inte hänt något om ett år så tror jag nog att vi börjar tajma ägglossning och gå in för det. Just nu känns det bara så härligt att ta det som det kommer och passar på att njuta av våra småkillar.

• Emo08

Visst vore det härligt med en lillasyster till killarna! Är dock helt säker på att om vi får en trea så blir det garanterat en kille till. Och det spelar ju verkligen ingen roll. Bara de är friska!

• Emo08

Vad gulligt att du frågar!

Nä, inget på gång ännu. Vi har inte tajmat ägglossning eller så utan blir det så blir det. Visst drömmer man lite, men inget superfokus. Och just nu har vi varit så trötta att det inte har kramats så himla frekvent heller Man får se vad våren bjuder på...Cool

• Emo08

Hej på er!

Nu är det som så att vi hade sex flera gånger kring ägglossningen den här månaden. Det var inte planerat att det skulle bli så, men lusten fanns där just de dagarna (så klart liksomSkrattande) Enligt kalendern ska jag ha mens nu på söndag, men vi går så klart och hoppas på att den inte ska komma... Har inte haft de typiska pms-besvären den här veckan. Brukar vara väldigt stingslig och få en del finnar, men det har varit lugnt. Så klart att man hoppas på att det beror på att det växer ett litet frö där inne. Ju mer vi tänker på det desto mer rätt känns det att försöka få en till liten. Så, blir det inget plus nu så får vi fortsätta att mysa i sommarCool

Håll gärna tummarna för ossHjärta

• Emo08

Det blev ingen bebis gjord den här månaden...Rynkar på näsan Trots att vi sagt att vi ska ta det lugnt, så blev vi ändå besvikna. Vi får fortsätta öva, som min fina make sa. Så är det. Ska njuta av våra fina pojkar och av den kommande sommaren och så kanske en bebis blir till i sommar istället.

• Emo08

I dag har jag plussat!! Om nu allt går vägen så kommer ett syskon till våra killar i mars nästa år. Väldigt tidigt än så länge, bara vecka 5. Vi är lyckliga och hoppas så att det ska gå vägen!

Önskar er en fin sommar med mycket kärlek! 

• Emo08

Vecka 12 nu! Någon mer som väntar sin nummer tre?
    Kub-test på måndag. Är nervös och förväntansfull!

• Emo08
    mini bambini skrev 2012-09-11 15:35:56 följande:

Gick det bra? Vi har fortfarande inte börjat baka, väntar ca 2 månader till eftersom vi ska gifta oss till våren och jag helst inte vill vara höggravid då...

Tack för att du frågar! Det gick lysande! Höga fina odds! Såg lilla hjärtat som slog så fint och gulliga små händer och fötter. Längtar redan efter vår lilla bebis...
  • Emo08
    Flickan och kråkan skrev 2012-09-11 16:00:24 följande:
    Jag skrev i våras här i tråden att jag var sugen, men att sambon var nöjd med två. Han har nu plötsligt ändrat sig. Lyckades inte nu första månaden, men vi försöker igen . Lite ovant det här. Blev gravid på första försöket både de tidigare gångerna.......men då var jag 32 och 34, nu är jag 37......huva, hoppas att det ska gå ändå.

Men så spännande!! Det är ju så olika det där med hur lång tid det tar. Vi fick kämpa nästan ett år med vår första och de två andra har i princip blivit till på första försöken. Håller tummarna för att ni plussar snart! Lova att uppdatera oss här!
    Själv har jag nu, i vecka 14, haft en hel del illamående. Framförallt på bussen och tunnelbanan så lite ångestladdat att åka till och från jobbet... Har en påse i handväskan utifall att.
  • Emo08

Flickan och kråkan: Vilka underbara nyheter!! Stort grattis! Håller tummarna för att allt går vägen för er!

Själv är jag nu i vecka 19. Ska på RUL onsdag och hoppas så att allt ser bra ut. Ska bli mysigt att få se vår skatt igen.

I går låg jag i soffan med våra söner och tittade på Bolibompa, en på varje arm. Samtidigt sparkade bebis... Vilken lycka!

• Emo08

Maariee: spännande! Klart ni ska ha en trea

Fått se vår bebis på ultraljudet i dag!! Så härligt!

Svar på tråden Vi funderar på en trea...