• Emo08

Vi funderar på en trea...

Vill bara skriva att jag är så lycklig just nu! Jag och min make är båda överens om att vi inte känner oss riktigt klara med det här med barn och funderar på att försöka göra ett litet syskon till våra små söner.... Bara att prata om det och att vara överens, att båda känner likadant gör mig så glad! Tar inget för givet och vi kommer inte hålla stenkoll på ägglossning eller så (just nu i alla fall), men vi skyddar oss inte. Händer det så händer det, helt enkelt. Vet på ett ungefär när jag har ägglossning så klart, men ni vet vad jag menar. Men våra söner har vi verkligen medvetet tajmat och det har ju gett resultat, men nu tar vi det lite lugnare. Vår äldste är drygt 3 år och vår yngste är 1,5 år. Hade det tufft med nummer två som sov dåligt i princip hela första året, men tänk vad lätt man glömmer sånt

Ville bara dela med mig av min lycka!

Värme till er alla!

• Svar på tråden Vi funderar på en trea...
  • burnisen

Åh va roligt! Jag sitter och ammar min trea på två månader just nu, bästa beslutet ever att skaffa en trea :) lycka till!

• tina03

Men gud det känns som om det är jag som har startat tråden haha! jag har med en 3åring en 1,5åring, vi är med överens om att det inte vore fel med en tredje, det enda som bekymrar oss är när det skulle passa oss bäst! Jag ska plugga och jag vet inte hur jag vill göra ännu, om jag ska söka 2årig, 3-årig eller 5årig utbildning. jättesvårt! jag vill inte gärna ha 10 år mellan första och tredje:)

• sommar 77

Jag har tre barn, min minsta är ca 5 mån och det är helt underbart att ha tre barn att älska!!! Lycka till!

• mini bambini

Vad kul :) Jag har också 2 söner på 3 och 1,5 år. Vi vill också ha en trea, men tänkte vänta lite. Tänker att det kan vara passande att min yngste son är 3 år när 3:an kommer. Är själv 33 år så jag vill heller inte vänta för länge. Har ni börjat bebisverkstan än?

• Emo08

Vi har visst lite gemensamt, Mini Bambini - jag är också 33 Som sagt, vi skyddar oss inte och händer det så händer det. Ingen brådska eftersom att minstingen bara är 1,5 ännu. Har det inte hänt något om ett år så tror jag nog att vi börjar tajma ägglossning och gå in för det. Just nu känns det bara så härligt att ta det som det kommer och passar på att njuta av våra småkillar.

• mini bambini

Jag har spiral som jag kanske tar ut om ett halvår och så tror jag vi börjar så smått. Vi vill gärna ha en liten tjej efter 2 killar....

• Emo08

Visst vore det härligt med en lillasyster till killarna! Är dock helt säker på att om vi får en trea så blir det garanterat en kille till. Och det spelar ju verkligen ingen roll. Bara de är friska!

• Emo08

Vad gulligt att du frågar!

Nä, inget på gång ännu. Vi har inte tajmat ägglossning eller så utan blir det så blir det. Visst drömmer man lite, men inget superfokus. Och just nu har vi varit så trötta att det inte har kramats så himla frekvent heller Man får se vad våren bjuder på...Cool

• Flickan och kråkan

Vad härligt . Glad tråd .

Jag är sugen på en trea, men inte sambon. Vi får väl se. Blir nog våra två underverk helt enkelt . Jag är "gammal" 36 (så vi har inte så mycket marginal ). Har en 4-åring och en snart 3-åring här hemma. Njuter av dem

Svar på tråden Vi funderar på en trea...