Inlägg från: lerumstessan |Visa alla inlägg
  • lerumstessan

Vi funderar på en trea...

Åhh  här har ni en till som börjar bli sugen på en trea! Min dotter är 3 och min son 1,5. Egentligen fattar jag inte att jag är sugen då båda har "krånglat" från start med prematurer, kolik på båda, dålig sömn i över 3 år.....men ÄNDÅ! Jag känner mig inte klar och vill gärna gå igenom allt det magiska igen och tänk att få en till liten person som är hälften mig/hälften min man att älska! Jag hade gärna sett att min minsta hinner fylla 3 i alla fall innan det är dags för ett barn till tätt det orkar jag helt enkelt inte.

Min man däremot är helt klar med 2 säger han......hur påverkar man det?

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
  • lerumstessan
    Lilla Morran skrev 2012-10-24 04:59:16 följande:
    Har tre men önskar mig en fyra så småningom... Mannen har inte samma längtan... Våra två första kom till genom provrörsbefruktning, medan trean kom som en överraskning när nr två var 16 månader... Jag ville gärna ha tre barn, men när de två yngsta kom så tätt känner jag mig lite snuvad på min sista föräldaledighet, allt gick i ett hela tiden, önskar mig ett barn till när de andra är lite större så att man kan få lite bebistid och njuta lite mer...

Lite så resonerar jag med en eventuell trea. Det skiljer 19 månader på mina två, jag fick plus på stickan dagen innan min första fyllde 1 år..... Allt har gått i ett och båda har haft kolik så det hade varit SÅÅÅÅ mysigt att få en till när mina två är lite äldre så man kan få mysa med EN liten igen..... Däremot då blir det ju så att i det fallet måste man ju hämta/lämna de andra två på dagis 3 dagar i veckan 9-14 och det kommer bli ett jäkla skjutsande och två av dagarna i veckan har man ju tre små bustroll hemma....funderar en massa på om jag kommer orka det och det är detta som gör mig tveksam till en trea.....
    ~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
Svar på tråden Vi funderar på en trea...