• Anonym (v20)

    Träna hemma?

    hej,

    Jag är gravid med mitt andra barn i v20. Har inte tränat sedan jag blev gravid. Först var jag sjuk i flera veckor, mådde illa, otroligt trött och mitt gymkort gick ut. nu vill jag inte köpa ett nytt kort för kommer säkerligen inte att träna så mycket de första månaderna efter bebisen kommit och är osäker på vad jag kan göra på gymmet. Gillar inte så mycket pass förutom pump och spinning och det vet jag inte om jag kan köra hela graviditeten och sen efter.

    I vanliga fall så springer jag mest på löpband eller ute när vädret tillåter. Jag har en sidestepper hemma nu som jag tänkte börja använda nu. Jag vill gärna komma igång igen nu när jag har åtminstonde lite mer energi. Vad kan jag göra hemma för att träna kroppen på ett bra sätt och förbereda för tyngre mage och födsel? Vilka övningar är bra att göra samt är det bra med sidestepper?

    Tack!

         

  • Svar på tråden Träna hemma?
  • Träningsexpert Elmina

    Vad bra att du förbereder dig fysiskt inför att bli höggravid och förlossningen! Du kan köra på din sidestepper så länge det känns bra. Träna upp baksidan av kroppen, rygg, rumpa och baksida lår. då du blir tyngre och "framtung" kommer det att bli större belastning på baksidan av kroppen för att hålla emot. På föräldrafitness kan du få mycket träningsinspiration bl a dessa magövningar som passar gravida och underlättar krystarbetet.

    Lycka till! 

  • Anonym (v20)

    tack för länken. det ska jag kolla på o försöka köra så bra jag orkar.

Svar på tråden Träna hemma?