• AlreadyBurning

Ge mig EN bra anledning till abort

1. Kvinnan vet hur man blir med barn men ändå väljer hon att ha sex och riskera att bli med barn.
    2. Vill du inte bli mamma/gravid ha inte sex.
    3. I 18-veckan är barnet utvecklad så mycket att det ser ut som en bebis, gäspar, sträcker på sig och sparkar. Att barnet skulle vara en cellklump/ärta är en typisk fl-myt.
    4. Det ÄR mord.
    5. Finns barn som fötts i vecka 20-21 och överlevt, alltså bara två veckor innan barnet anses lämplig som abortoffer.
    6. Orättvist att kvinnan ska ha makten över så pass många liv. (pappans och barnets)

NEJ

Barnet är INTE en cellklump.
    Mamman ska ha rätt att bestämma över sin kropp - Innan hon bestämmde sig att trycka in en annan människa i sig.
    Abort är INTE en mänsklig rättighet.
    Abort är INTE en biologisk funktion som kvinnor har. Beslutet om abort är politiskt.

MÄN

Vill man inte ha barn så ska man inte ha sex.
    Man ska inte komma som förälder nr.2 bara för att man är man

Kvinnor ska inte ha ensamrätt till barn

We was afraid you'd disappear but nah baby you magic
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-11 16:51
    Jag har bestämt mig för att anmäla ALLA inlägg som är personagrepp eller som försöker göra sig lustig på ett sett som inte gynnar tråden eller är OT. Modsen syns inte till ändå så nu blir det så. Folk kan inte hålla diskussionen på en vuxen nivå.
  • Svar på tråden Ge mig EN bra anledning till abort
  • Pallas
    AlreadyBurning skrev 2012-02-09 21:59:16 följande:
    Så ett dåligt liv är värre än inget liv alls? Naivt sagt.
    Jag undrar vilken inställning som är naiv, jag...
  • Selfish Geene
    AlreadyBurning skrev 2012-02-09 22:20:59 följande:
    Fast jag har inga minnen från när jag var 1-2 heller. Eller från fredags när jag var full, levde jag inte då eller?
    du hade ändå utvecklat förmåga att minnas, det har inte ett 18 veckors foster.
    Det har samma förmåga att komma ihåg saker som dina spermier (som ju också lever och som, under rätt förutsättningar; kan utvecklas till en människa)

• Selfish Geene
    mammatill3underbara skrev 2012-02-09 22:30:46 följande:

Den enda bra anledningen jag kan tänka mig för att göra en abort är om man blir våldtagen och blir gravid. Annars inte! Vet man vad man ger sig in på får man skylla sig själv!

tycker du att föräldraskap är ett lämpligt straff för de som slarvar?
  • SHAKAWKAW
    mammatill3underbara skrev 2012-02-09 22:30:46 följande:

Den enda bra anledningen jag kan tänka mig för att göra en abort är om man blir våldtagen och blir gravid. Annars inte! Vet man vad man ger sig in på får man skylla sig själv!

Varför? Vad är det för skillnad på barnet?
  • KimPossible

Det finns hur många bra anledningar som helst, och dåliga med, men det är faktiskt helt ointressant.

Det fantastiska med Sverige är ju att det inte spelar någon som helst roll av vilken anledning en kvinna väljer abort, om den är "bra", "dålig" eller "mittemellan", hon har ändå rätt att helt på egen hand göra det valet ända fram till graviditetsvecka 18. Och i vissa fall fram till vecka 22.

Sen kan hysteriska moralister, rabiata, religiösa dårar och illitterata lowlifes rasa, förbanna och gnälla hur mycket de vill. Tack och lov har de ingen större politisk makt idag, och så hoppas jag verkligen att det förblir. 

• Anais
    AlreadyBurning skrev 2012-02-09 20:38:57 följande:
    Mamman ska ha rätt att bestämma över sin kropp - Innan hon bestämmde sig att trycka in en annan människa i sig.
    Vad menar du med det har?
  • MoaElis

Det är tyvärr omöjligt att bara ge en, finns ju miljoner anledningar till att en abort är bättre än att behålla.

• MyLifeAsMum

Det finns inte en enda andledning till att göra abort,
    tycker det borde vara förbjudet!

Men dock inte om det gäller våldtäckt, fast då borde dom kanske tänka på att
     ta dagen efter piller direkt efter det hänt, och därav blir det ingen graviditet.
    Håller med TS , embryo eller ej det är ett liv , ett hjärta och det finns en mening
    till att det blev till!!

Svar på tråden Ge mig EN bra anledning till abort