• AlreadyBurning

Ge mig EN bra anledning till abort

1. Kvinnan vet hur man blir med barn men ändå väljer hon att ha sex och riskera att bli med barn.
    2. Vill du inte bli mamma/gravid ha inte sex.
    3. I 18-veckan är barnet utvecklad så mycket att det ser ut som en bebis, gäspar, sträcker på sig och sparkar. Att barnet skulle vara en cellklump/ärta är en typisk fl-myt.
    4. Det ÄR mord.
    5. Finns barn som fötts i vecka 20-21 och överlevt, alltså bara två veckor innan barnet anses lämplig som abortoffer.
    6. Orättvist att kvinnan ska ha makten över så pass många liv. (pappans och barnets)

NEJ

Barnet är INTE en cellklump.
    Mamman ska ha rätt att bestämma över sin kropp - Innan hon bestämmde sig att trycka in en annan människa i sig.
    Abort är INTE en mänsklig rättighet.
    Abort är INTE en biologisk funktion som kvinnor har. Beslutet om abort är politiskt.

MÄN

Vill man inte ha barn så ska man inte ha sex.
    Man ska inte komma som förälder nr.2 bara för att man är man

Kvinnor ska inte ha ensamrätt till barn

We was afraid you'd disappear but nah baby you magic
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-11 16:51
    Jag har bestämt mig för att anmäla ALLA inlägg som är personagrepp eller som försöker göra sig lustig på ett sett som inte gynnar tråden eller är OT. Modsen syns inte till ändå så nu blir det så. Folk kan inte hålla diskussionen på en vuxen nivå.
  • Svar på tråden Ge mig EN bra anledning till abort
  • Kaarro
    SHAKAWKAW skrev 2012-02-09 22:45:22 följande:
    Varför? Vad är det för skillnad på barnet?

Nej de är inte skillnad på barnet men jag hade inte velat föda ett barn som blivit ''tillverkad'' med någon som tvingat mig till sex.
  • linnsi

Jag har då aldrig hört nån som blivit dömd för mord efter en abort. Alltså är det inte mord. Jävla pappskalle

• SHAKAWKAW
    Kaarro skrev 2012-02-09 22:52:42 följande:
    Nej de är inte skillnad på barnet men jag hade inte velat föda ett barn som blivit ''tillverkad'' med någon som tvingat mig till sex.
    Det finns många som säger att abort är mord, men att det är OK vid våldtäkter. Därav min fråga.
  • Anais
    MyLifeAsMum skrev 2012-02-09 22:52:21 följande:
    Det finns inte en enda andledning till att göra abort,
    tycker det borde vara förbjudet!

Men dock inte om det gäller våldtäckt, fast då borde dom kanske tänka på att
     ta dagen efter piller direkt efter det hänt, och därav blir det ingen graviditet.
    Håller med TS , embryo eller ej det är ett liv , ett hjärta och det finns en mening
    till att det blev till!!
    "Dom"? Varenda valdtaktsoffer i hela varlden?

Tro mig, efter en valdtakt tanker man inte logiskt.  
  • Kaarro
    Selfish Geene skrev 2012-02-09 22:34:48 följande:
    tycker du att föräldraskap är ett lämpligt straff för de som slarvar?

Vad menar du med slarvar?
  • Selfish Geene
    Kaarro skrev 2012-02-09 22:52:42 följande:
    så eg tycker du att ett gott skäl att göra abort är att kvinnan inte vill föda barnet?
  • AlreadyBurning
    Mommy raped the kids had them crying for their mommy back
  • SHAKAWKAW
    MyLifeAsMum skrev 2012-02-09 22:52:21 följande:
    Det finns inte en enda andledning till att göra abort,
    tycker det borde vara förbjudet!

Men dock inte om det gäller våldtäckt, fast då borde dom kanske tänka på att
     ta dagen efter piller direkt efter det hänt, och därav blir det ingen graviditet.
    Håller med TS , embryo eller ej det är ett liv , ett hjärta och det finns en mening
    till att det blev till!!
    Men... Barnet som blir till under en våldtäkt är också "ett liv" (enligt dig...) och har ett hjärta. Är det inte då meningen att det barnet också ska födas? Vad är det för skillnad? Foster som foster. "Mord som mord".
  • Selfish Geene
    Kaarro skrev 2012-02-09 22:54:40 följande:
    Vad menar du med slarvar?
    de som slarvar med preventivmedel, tycker du att dom ska straffas?
  • linnsi

Jag tycker även det ät helt sjukt att folk tycker det är okej att en våldtagen tjej ska tvingas bära våldtäktsmannens barn. Eller om nån har varit med om incest tex. Ska man tvingas föda sin egen bror då?

Svar på tråden Ge mig EN bra anledning till abort