• Anonym (Chocktillstånd)

Misslyckad medicinsk abort....

Hade efter mångt och mycket bestämt mig för att göra abort (pga en massa olika omständigheter), är i v 10+6 när jag ska genomgå aborten. Allt verkar gå bra, blöder mycket (kände två ggr hur det verkligen kom ut något, dock vågade jag aldrig kolla efter), får ligga för observaion på gyn under förmiddagen, med bra smärtlindring och täta besök på rummet....

Jag får gå hem strax efter lunch, alldeles omtöcknad av smärtlindringen, men ändå okej... och jag tror ju självklart att allt har gått som det ska.

Igår var det dags för återbesöket på gyn, hcg testet visar positivt och jag blir inbokad till jourläkaren på gynmott. Där det genom ul visar sig att jag har ett levande foster, nu i v 15....

I ärlighetens namn, jag trodde jag skulle dö....

Hur kan detta få hända?!
    Nu är jag erbjuden ett möte med chefsläkare, läkare och kurator under nästa vecka, som jag tackat ja till.
    Mitt "fall" skall anmälas till Socialstyrelsen.

Det har verkligen satt mitt liv på sin spets, jag önskar INGEN annan att behöva gå igenom detta.
    Och jag vet fortfarande inte själv, om jag klarar av att göra en såpass sen abort, som det isåfall kommer att bli.

Någon som varit med om något liknande?

Chockad och förvirrad, är det minsta man kan säga att jag är.....

• Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort....
  • Baby1112

Jag har inte varit med om liknande, men det måste vara en chock! Hoppas det löser sig till det bästa!

• Anonym

Men gud! Stackars er!

Hur löser det sig nu? Blir det kirurgisk abort?

Tänker på er..

• Lynx lynx

Medicinsk abort gör man väl bara till och med max vecka 9. Så var det iaf förut. Låter hemskt!

Lynx lynx skrev 2012-02-10 19:05:37 följande:
    Medicinsk abort gör man väl bara till och med max vecka 9. Så var det iaf förut. Låter hemskt!

Medicinsk abort erbjuds du under hela grav.vecka 10, eftersom du är under observation på avd. Man får alltså inte vara hemma o göra det.
  • IkeaKastrull

Oj, förstår att det är jobbigt.

Busungar0609 skrev 2012-02-10 14:13:08 följande:
    Oj hur kunde det bli så? Tvillingar från början o en kvar?!

Ingen som vet hur.

Det finns en möjlighet att det var två foster, eller så var det bara blodklumpar som kom ut.

Kommer aldrig få svar på det.

Sen att aborter misslyckas, det finns ju alltid en viss risk. Mellan 1-3% av aborter slutar i att fostret överlever.
    Anonym skrev 2012-02-10 12:29:11 följande:
    Men gud! Stackars er!

Hur löser det sig nu? Blir det kirurgisk abort?

Tänker på er..

Har blivit erbjuden bl.a Organ screening på fostret, för att undersöka om det ev blivit något avvikande pga abort medicinerna.

Var på ett grundligt UL idag, det ser ut att må bra, livligt/rörligt foster, nu i v.16.

Jag behåller barnet om det visar sig vara livsdugligt. Annars hade jag blivit erbjuden en sk "tvåstegs abort" Dvs du föder fram fostret, inlagd på avdelningen.
  • Baby1112

Så bra att du bestämt dig även om det kanske inte var det lättaste eller som du egentligen hade planerat. Hoppas allt går bra och lycka till!

Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort....