Inlägg från: Merwinna |Visa alla inlägg
  • Merwinna

Lärare med piercing?

splink skrev 2012-02-11 10:04:29 följande:
    hett tips; säg inte att jag ljuger! 

Den jag känner som jobbar på bank jobbar på Nordea. De jag känner som jobbar på flygbolag jobbar på SpainAir och Emirates (alltså ett arabiskt bolag!) När jag kollade hans facebookbilder nu ser jag att han inte bara har tatueringar, utan också en piercing i läppen. Men den tar han kanske ut just när han flyger. 

Det finns INGET som är ohygieniskt med tatueringar och man kan absolut arbeta med synliga sådana i vården. Även piercingar i ansiktet. Däremot får man inte ha ringar eller armband, utsläppt hår eller piercingar som brukare kan ta tag i på ett eller annat sätt. En piercing i tex tungan är inte något att diskutera alltså. Jag VET detta, då jag själv arbetat inom vården. 
    Emirates, sa du..?

Nu hittade jag inget om tatueringar och piercingar på deras sida, men om du kollar bilderna så är det i alla fall inte sådana människor de har i sin reklam. Och jag har VÄÄÄÄÄLDIGT svårt att tro att de skulle tillåta det i verkligheten heller. Förresten var flytande arabiska i tal och skrift ett grundkrav - det har din vän, förstås..?

Här kan du dock läsa allmänt om krav för kabinpersonal på internationella flygbolag:

http://econtentwriter.com/general-guidelines-for-air-hostess-part-3/

"1) Tattoos.

Beauty is in the eye of the beholder. So there should be nothing that can be seen that spoils this beauty. There shouldn’t be any visible tattoos that can be seen when normal clothes are worn. This applies to facial, neck, arm, leg, ankle tattoos. Many airlines use short sleeves and short skirt uniforms for women so no tattoos are to be seen on visible skin areas.

2) Body Piercings.

Generally, only women are allowed to have ear piercings. Only a single pair of ear rings should be worn, not multiple ear piercings in each ear. 

If you have a hidden navel piercing or any other hidden body piercings, you cannot wear metal studs as they will violate the security screening against concealed metals.

There shouldn’t be any other facial piercings like on the nose, eyebrow, lips, tongue etc.

If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."

Man får alltså inte ens ha HÅLET kvar efter en piercing, så det du säger om att din vän tar ut sin bara när han jobbar kan inte stämma. Hålet syns ju. Jag, till exempel, ser sådant där direkt!
    Dessutom står det ju att man inte ens får ha piercings där de inte syns, eftersom man fastnar i säkerhetskontrollen då (metallföremål).

• Merwinna
    Rockan skrev 2012-02-11 11:31:29 följande:
    Ursäkta men vad är det här för trams?

Vårdpersonal får ofta inte bära smycken på arbetstid. Inga ringar, örhängen, halsband eller andra smycken, t.ex. då ring i septum, som du syftar på. Det är inte detsamma som att man inte får vara piercad. Håll isär begreppen.
    När det gäller broskpiercing så är det det. Det hjälper inte om du håller på och tar ut ringen på arbetstid, eftersom hålet är kvar. Bakterierna tar sig in där, och det blir väldigt lätt irriterat och infekterat med massa bakteriebemängt snor som följd...
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 12:37:18 följande:
    Du får det att låta som värsta klassfrågan detta!! Jag har varit på alla möjliga sorters skolor och ALDRIG fått en enda kommentar. Och ni som gaddade ihop er mot dagisfröken verkar ju allvarligt inte kloka i huvudet. Ni vill inte att barnen ska se att det finns olika slags människor i världen? Kräver ni att fröken med slöja också ska ta bort den? Jag menar, den kan ju störa när ni försöker prata med henne...
    Jag jobbar just nu med många invandrare och träffar också deras föräldrar ibland och återigen måste jag säga att det inte är någon som har kommenterat! Mina arbetsgivare är mer än nöjda med min arbetsinsats!
    Jag skulle inte acceptera att fröken hade hela ansiktet täckt, så att inte barnen kunde se hennes minspel eller ta ögonkontakt. Det anser jag är grundläggande i möten mellan människor. En huvudduk som bara täcker håret är inget problem - tvärtom, det blir ju MER hygieniskt än om hon ska droppa hårstrån i barnens mat...
  • Merwinna
    MrsC74 skrev 2012-02-11 12:44:59 följande:
    Merwinna: jag tycker synd om dig på riktigt. Vad lever du i för en lite bubbla? Stackars dina barn. Om du får över ditt tanke och synsätt på dem så kommer dem få det riktigt svårt i livet.
    Eller så kan de få jobb på Handelsbanken..! Eller bli pilot/flygvärdinna! (Fast jag hoppas att min dotter kommer att ha högre ambitioner än att flyga - mer än några år möjligen...)
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 12:42:46 följande:
    Och en tungpiercing gör att du inte kan ta ögonkontakt med fröken.... Jaa that makes sense!
    Nä, men den glittrade till hela tiden när hon pratade, så att man inte kunde koncentrera sig på vad hon sa. Och barnen undrade, och jag visste inte vad jag skulle svara... Till saken hör förresten att just den fröken hade en annorlunda framtoning även i övrigt: alltid träningskläder och pojklippt hår, som dessutom var färgat i en onaturlig röd nyans. Det kändes som att fokus hamnade på henne och inte på barnen hela tiden...
  • Merwinna
    Ziraya skrev 2012-02-11 13:14:06 följande:
    Dessutom tror jag hon har missat att det står general guidelines, inte rules ^^
    Hur-eller-hur, så kan man konstatera att det inte är så smart att göra en tatuering på halsen om man har flygvärdinnedrömmar...
  • Merwinna
    Ziraya skrev 2012-02-11 12:48:05 följande:
    Som lärare ska du representera vuxenvärlden som någon tidigare i tråden skrev, och vuxna ser olika ut! Och det ska vara ok att se olika ut :) 

Det är bara bra att barnen får se att alla människor inte ser likadana ut. Vissa är piercade, vissa är tatuerade, andra kanske har rakat hår eller ovanliga hårfärger. 
    ...och vissa vuxna är pedofiler, och vissa är notoriska fängelsekunder, och vissa gillar att visa bröna/snoppen, och vissa tvättar sig aldrig, och vissa är begåvningshandikappade, och vissa får raseriutbrott och slår människor vid minsta provokation... Självklart ska alla sorters människor vara representerade i skolan..!
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 12:51:31 följande:
    Ta och väx upp! Det är ju jättebra att barnen ställer nyfikna frågor! Då svarar man på dem genom att säga att alla människor är olika och det är helt okej! Att vissa vill ha smycken på tungan istället för i öronen. Hur svårt är det att säga till barnen?! Och det faktum att fröken hade träningskläder och "pojkklippt" hår är ju också enbart positivt. Då kommer barnen förhoppningsvis inte drillas lika stenhårt i vad man får och inte får göra som pojke och flicka. Skolan i Sverige strävar efter mångfald och acceptans! Dessutom jobbar vi hårt för att motverka stereotypa könsroller!
    Fast jag tycker inte att det är OK.
  • Merwinna
    spunge skrev 2012-02-11 12:53:29 följande:
    Trams! Hålet är läkt, det är liksom inget blödande eller varande sår som man har sin piercingring i. Det verkar folk, du, ha svårt att fatta!
    Du kan läsa här:

http://www.primehealthchannel.com/cartilage-piercing-information-types-infection-and-healing.html

Cartilage Piercing Information

The trend of getting the cartilage of the ear and the nose pierced for reasons dedicated towards becoming stylish and cool with a variety of accessories hanging on the nose and the ear has also been the reason for paying visits to the doctor owing to the ill effects of such ornamental practices. Most youngsters have always liked to flaunt trendy accessories and earrings in order to look cool and sexy. But once they feel the pinch and the pain that follows piercing, they realize the importance of the famous phrase “no pain- no gain”. It has been observed that poor and unhygienic ways of piercing causes swelling and infection of the ears or the nose and causes pain in the affected areas. Extreme conditions may lead to cartilage piercing infections causing the development of abscess containing puss. Moreover this may be coupled with the development of scars and the formation of bumps in the ear and the nose. So it’s imperative to have the right cartilage piercing information and the knowledge of its procedures as to be away from such problems of pain and suffering.

Scientifically cartilage piercing infection has been found to be primarily caused by the pathogen named Staphylococcus aureus but it may also be caused by Pseudomonas aeruginosa which if left untreated has the ability to cause a permanent ear deformation, a condition also known as auricular chronditis. There are a number of other factors of infected cartilage piercings:-

Swimming in waters of lakes, ponds which are stagnant and contaminated usually causes infections by the pathogen named Pseudomonas. disinfectants contaminated with such species of bacteria as well as benzalkonium chloride used as antiseptic in hospitals are also the sources of infection. The improper use of piercing guns, needle, jewelery or other methods of piercing using metals may also amount to infections. Improper techniques of incision, splinting and drainage are the primary causes of cartilage infection and swelling.
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 12:54:22 följande:
    Jag ska fråga min vän som jobbar på emirates om jag får lägga ut namn och bild på honom. Hans hål i läppen syns! Han finns och jag ljuger inte. Oavsett de bestämmelser som du rotat reda på så vet jag ju att han bor i Dubai och jobbar för emirates. Han pratar inte arabiska utan svenska, engelska och en del spanska. Men jag antar att du skulle säga att det är nån slags fejkperson oavsett vad jag säger. Inskränkta personer brukar ju sällan lyssna på andra. Det går ju lite hand i hand det där.
    Då måste du lägga ut en bild på honom i uniform i hans jobbsammanhang. Annars kan vi inte veta om antingen du ljuger om att han jobbar som steward, eller om han ljuger för dig. Han kanske jobbar på flygplatsen i Dubai, med att städa planen eller köra ut bagaget eller något..?

Så här står det på deras egen hemsida:

https://ekgrpapplications.emirates.com/Careersonlineapps/JOB_VACANCIES/JobDetails.aspx?advno=024D5AB84D3862E1

Fluency in written and spoken Arabic is essential.

Svar på tråden Lärare med piercing?