Inlägg från: Merwinna |Visa alla inlägg
  • Merwinna

Lärare med piercing?

Tom Araya skrev 2012-02-11 15:43:57 följande:
    Vänta här nu. Flygbolag och storbanker representerar inte hela samhället, inte ens i närheten.

Vi har t.o.m. en moderat finansminister med hästsvans och ring i örat.

Skolan ska visa och lära ut hur samhället ser ut, inte hur det ser ut på ett flygbolag.

Även om klädkoden i bank och resebranschen för alltid kommer att vara konservativa så gäller det för sin tid, så förändringar kommer att ske även där.
    Fast att företagen inte vill ha anställda med tatueringar och piercingar, har ju en ORSAK. Om de inte visste att kunderna skulle fly till andra flygbolag, advokatbyråer, mäklarfirmor, banker, hotell o.s.v., så skulle de ju inte ha en sådan regel - eller hur..? De vill väl som alla andra, ha så många kandidater att välja mellan som möjligt. Det är liksom inte taget ur luften.

Och om folk inte vill åka flyg med personal som har tatueringar och piercingar, så är det inte JÄTTElångsökt att påstå att de känner sig illa berörda av att se det även i andra sammanhang...
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 16:23:17 följande:
    Om företag inte vill anställa folk med piercingar är det pga såna som DIG! Inskränkta och konservativa människor som har bestämda åsikter om hur andra människor ska se ut. Galet! Alla ska få se ut precis hur de vill!
    Det faktum att kommunala sektorn anställer jättemycket folk som har både piercingar och tatueringar visar på att de flesta dock inte är så fördomsfulla som du. Tack gode gud för det! Dessutom kan jag informera dig om att det finns massor med pedagoger som är homo- eller bisexuella! Det finns också många som har handikapp och kroniska sjukdomar. Det finns vita, svarta, andra generationens invandrare och adopterade! Men det är väl sånt som du tycker är lite obehagligt antar jag...
    Ja, kommunerna måste ju anställa vad som helst, på grund av den låga statusen, de dåliga lönerna och de dåliga personalförmånerna... Just därför borde skolan bli statlig. Då skulle man kunna välja bort det värsta drägget...
  • Merwinna
    minorXthreat skrev 2012-02-11 16:50:59 följande:
    personer med piercings är per definition drägg alltså? likaså homosexuella? Som du tidigare heller inte tyckte skulle jobba med barn.
    Homosexuella är inte nödvändigtvis drägg (det är två olika saker och två olika problem), och jag sa inte att de inte skulle arbeta med barn. Jag sa ungdomar.
    Det förekommer nämligen några fall per år, då kvinnliga lärare förför unga pojkar, respektive manliga lärare förför unga flickor. Detta är tillräckligt illa som det är. Vi behöver inte dessutom lärare som lurar/pressar ungdomar av samma kön in i en onaturlig livsstil  - vilket är ännu värre!

Dessutom tror jag att en homosexuell lärare kan vara skadlig för tonåringars utveckling av sin sexualitet, även om det inte "händer något" på riktigt. Det är ju jättevanligt att unga flickor svärmar för sin manlige lärare, t.ex.. Och kanske känner han något tillbaka - men säger i normalfallet inget.... men känslorna finns där, och en liten stilla flirt försiggår, och flickorna känner nya och spännande känslor i det fördolda och dagdrömmer om att ha sex med läraren... Senare går de vidare till att älska en jämnårig pojke, som de kan bli tillsammans med på riktigt, och läraren blir bara ett fint minne.

Men om vibbarna och flirten skulle utgå från en kvinnlig lärare till en flicka eller två i klassen i stället, så skulle det kunna skada flickorna tror jag. Så att de blev osäkra på sin egen sexualitet.

Handlar det dessutom om institutioner där personalen har tillgång till eleverna i deras hemmiljö, så blir riskerna naturligtvis ännu större. T.ex. på ungdomshem, HVB-hem och liknande där ungdomarna även sover.
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 17:46:11 följande:

En till bild.
    Ja..? Vi talade ju om SYNLIGA tatueringar. Det han har på överarmen funkar ju eftersom det ingår en långärmad skjorta för män, tydligen. Kvinnor har ofta kortärmade blusar, och då går det ju inte. Någon piercing ser jag inte på någon av bilderna. Och som jag skrev förut: en del arabiska bolag tillåter inte dolda tatueringar heller, så han kan få sparken om de gör en rutinundersökning någon gång.

Kul jobb din vän har!
  • Merwinna
    Kimona skrev 2012-02-11 17:20:19 följande:
    Jag känner en manlig homosexuell "dagisfröken" och jag fattar ingenting av det du skriver. Du verkar inte ha alla hästar hemma
    Jag diskuterade inte dagisfröknar utan lärare på högstadiet och gymnasiet, och annan personal som arbetar med ungdomar som är eller håller på att bli könsmogna.
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 17:55:57 följande:
    Sen skrev du också att man inte ens fick ha HÅL efter piercingar och det har min vän också. Det hade han också när han anställdes.
    Då kanske han har lärt sig att sminka över hålet, eller..?
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 17:57:27 följande:
    Jag jobbar på högstadiet, är bisexuell och skulle aldrig komma på tanken att flörta med någon av mina elever! Det finns ett och annat rötägg i skolans värld säkerligen, men du verkar ju verkligen inte vara mycket bättre som går runt med såna groteska fördomar!
    Nä, men även om du inte flirtar medvetet, så kanske du känner saker för vissa vackra tonåringar..? Och behandlar dessa annorlunda, eller ger dem små signaler - utan att du vet om det själv..?
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 18:11:06 följande:
    Eller så kan du bara ge dig och erkänna att du inte har rätt i den här frågan.
    Jag citerade ju bara sidan med karriärråd för dom som ville bli kabinpersonal:

"If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."

Det är inte jag som har skrivit sidan!

• Merwinna
    Tom Araya skrev 2012-02-11 18:16:49 följande:
    Då skulle inte manliga, heterosexuella lärare få jobba med kvinnliga elever och kvinnliga, heterosexuella lärare med manliga elever.

Tänk om eleven är homo- eller bisexuell. Vilka lärare ska de tillåtas ha?
    Fast heterosexualitet är ju det normala och önskvärda. (Fråga alla föräldrar!) Din invändning är alltså helt irrelevant.
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 18:17:46 följande:
    Nej, men oavsett vad det står som RIKTLINJER finns det ju bevis för att dessa inte hålls så hårt på?! Du anklagade mig för att ljuga idag, och jag har bevisat att jag inte gör det. Du är skyldig mig en ursäkt.
    Näpp, för du har fortfarande inte visat någon närbild där man ser piercingen i hans läpp (eller hålet)...
Svar på tråden Lärare med piercing?