30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Pinkiepie lämna inte tråden! Förstår att det känns som det är kört, men du måste kolla först det kan ju vara nidblödning, vet så många som blödit trott de fått missfall, sen har det ändå blivit bebisar :) Hoppas för din skull att det kan vara så
Kvitter: tack förstår att tempen kan gå upp o ner, men nojjar ju ihjäl mig, idag hade jag tex bara grav.symtom hela dagen och idag inga! Men pratar man med andra kan det vara så, bara inte denna "ickegravidkänsla" håller i sig, då blir jag ju orolig, det är ju fort. så lååångt till 6/3!!
Är det någon av er andra som blivit rekommenderade att ta influensa spruta?? Jag har aldrig brytt mig om sådant tidigare men nu kanske man ska göra det??
Ha en fin söndagkväll därute!!
/susan
Odessa kräv en utredning!!!
Det kommer gå bra för dig till slut, du vet ju att du kan bli gravid :) Även om jag fattar att det inte känns som en tröst i detta läge, så kommer det nog gå bra till slut, kram på dig och tack för lyckönskning!
Odessa: Så hemskt tråkigt! Stora stora styrkekramar till er! Det måste verkligen vara fruktansvärt att först ha sett den lilla på VUl och sedan detta. Blir så ledsen för er.
Ta hand om er nu!
Jag kan annars tipsa som prednisioln och fragmin som kan hjälpa till om man har autoumuna faktorer som påverkar problem med infästning och/eller missfall. Dessa preparat är väldigt vanliga utomlands, medan man i sverige är betydligt mer restrektiv.
Pinkiepe: Hur har det gått för er? En blödning BEHÖVER inte betyda missfall! Det är jättevanligt vid ÄD som jag har gjort, så jag antar att detsamma gäller vid IVF!
Bruna blödningar med värk och utan kan vara ofarliga/farliga, samma sak med röda blödningar.
Vi hade själva en skräckupplevelse förra veckan. I onsdags fick jag bruna spottings och hade onda ilningar i jumskarna. Det blev dock inget mer, förrän i fredags när jag fick röda spottings och blod påå pappret när jag gick på toa.
Hjärtat fullkomligen stannade och vi var helt säkra på missfall och både sambon och jag bröt ihop. Vilade och tog extra vaggis och sen kom det inget mer. Gissa om vi blev lättade och nu hoppas, hoppas vi att den lilla myran trots allst stannat kvar.
Fast jag VET att blödningar är vanligt, så frekade vi verkligen ut. Brr! Så hemskt det var!
Caspianne - Vilken skräckupplevelse! Så skönt att det slutade. Ca 30% av alla gravid har blödningar har jag hört. Det är ju var tredje, så det är verkligen vanligt. Hoppas myran mår bra!
En vecka kvar till VUL nu för min del. Segt!
pinkipie: Nej vad tråkigt att höra, men har du verkligen kollat upp att det är missfall? jag säger precis som många redan sagt.. Det är vanligt med mellanblödningar.
Det här med graviditet är väldigt spännande hur man kan må. Jag trodde verkligen inte att "bli gravid" var en resa på rosa moln med glittrande hjärtan runtomkring mig.. man har ju hört vänner som mår illa m.m., men jag har inte riktigt förstått hur man mått när vänner förklarat..
Jag har fått det märkliga symptomet... konstant hunger.. jag äter och äter och äter och känner mig aldrig mätt.. full i magen känner jag mig dock och blir illamående för att magsäcken är full.. Jag kan äta lunch och sen tar det 10 min och jag blir vrålhungrig och då menar jag verkligen vrååålhungrig.. känns som om jag inte ätit på 15 timmar och blir yr och illamående som man lätt blir när man inte ätit på "länge"... Jag har lite smått panik över detta just nu.. för jag är inte sugen på någonting att äta, så det blir att jag tvingar i mig vad som helst.. det känns som om min ämnesomsättning är skyhög. man kan ju undra vad som händer med tanke på att jag stoppar i mig något att äta typ var 20 min utöver frukost, lunch o middag och ändå har jag gått ner 2,5 kg på 1½ vecka. Jag klarar just nu inte av att göra något annat än att ligga i soffan efter jobbet och försöka äta heeela tiden.. Jag som hade hoppats på att jag skulle kunnat träna och leva som vanligt, men just nu går det inte.. suck.
som sagt.. det här med graviditetssymptom är mycket märkligt. hoppas innerligt att det inte håller i sig i 9 mån.
Ni har det verligen jobbigt era stackare!
Låter helt sjukt att du tappat i vikt Jmelb!
Jag känner igen hungerskänslorna, blir heller inte riktigt mätt, eller illafall snabbt hungrig, men det är inom kontroll så att säga.
Jag har visserligen yrsel och ett svagt illamående, men än så länge har jag inte varit i närheten av att kräkas,
och matlusten är det inget fel på, även om jag går omkring med en äcklig smak i munnen hela tiden.
Jag vilar också mest efter jobbet (väldigt stillasittande) och tycker verkligen synd om er som har mer 'fysiska' jobb!
Sen blir det ett ryck på kvällen, men jag frestar verkligen på min snälla omtänksamma sambo, som får dra ett tungt lass, redan!