30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
jag har inga cravings, eller snarare det byts från dag till dag.. ena dagen vill jag bara äta morötter och andra dagen när min älskade man är gullig oh ger mig morötter så spyr jag bara vid synen av dom. Jag har märkt att suget i magen minskar när jag äter proteiner så nu har jag förätit mig på kyckling och det vattnas i munnen när jag tänker på fläskfile...
Jag har blivit otroligt känslig mot dofter.. fruktansvärt.. jag känner jättelätt andras andedräkter..jättejobbigt!
just nu känns det som om man kan få jobb på vilket ställe som helst som kräver bra luktsinne :)
Legat däckad i magsjuka ett par dagar här hemma! Inget vidare med sånt illamående uppepå gravid illamåendet vill jag lova!
Men nu är jag på benen igen och ska palla mig iväg till jobbet imorgon!
Jag är sjukt trött på dagarna! Vill bara sova hela tiden! Vad man glömmer från förra graviditeten! Det var mycket lättare förra gången att var trött när man inte hade en 2-åring som vill aktiveras på eftermiddagarna!!
Ang vaccinering så tänker jag inte vaccinera mig. Förra gången jag var gravid var under fågelinfluensa-hysterin. Då föll jag för trycket och vaccinerade mig. Nu i efterhand kan jag ångra det lite. Mycket pga att det var ett så nytt och oprövat vaccin. Men facit i hand och alla som blev sjuka av sprutan skulle jag aldrig gjort om det!
Men du pratar väl om den vanliga influensavaccineringen så den hade jag inte varit rädd för. Men jag tycker det onödigt! Men det är ju upp till var och en!
inga cravings här. Skulle vara kaviar då när jag tänker på det. Har blivit storkonsument av kalles kaviar!
Välkomna ni nya!
Tack för välkomnande och grattis, ska bli kul att följas åt här!
Roligt att läsa om era cravings, jag har inte haft något sånt ännu. Men jag är definitivt hungrigare än vanligt, måste äta något med ett par timmars mellanrum annars blir jag lite lätt illamående. Brösten fortsätter vara ömma och svullna och tröttheten vill inte försvinna även om man sover länge.
Lägger till mig på listan.
KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3
Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2 BF 10/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10
Kvitter o Susanba - krya på er!
Och lycka till ni som har VUL i morgon.
Kramar till alla!
Roligt med några nya, välkomna hit
Känns bra att få läsa om era nojjor och gravidsymtom. Känner verkligen igen mig. Har testat sådana seabands nu i två dagar. Vet inte om jag tycker att de funkar mot mitt illamående. Att äta kan hjälpa, men äter jag för mycket får det motsatt effekt.
Hur har det gått med VUL?
Kramar, pölsan
Skönt att du mår bättre Kvitter! Förstår att det är jobbigt och vara trött med en 2-åring i huset. Fullt ös!
Jag tycker som du ang vaccination. Vaccinerade mig inte mot fågelinfluensan heller, vilket känns skönt i efterhand.
Jag har inte heller några speciella cravings , men blir hungrig som en varg och kan äta mycket mer än vanligt. Hetsäter frukt på jobbet också (det finns en frukkorg) igår: 4 manadriner och 1-2 bananer.
Har gett upp den dagliga koppen med kaffe också, är INTE sugen på det.
Brösten fortsätter spänna, har mått mer illa ett par kvällar, men fortfrande inget kräks utan bara ulkande några gånger. Rutinen att gå upp och kissa varje natt vid 4-5 fortsätter. Då tittar jag på 'Förlossningsakuten' en stund innan jag somnar om.
Mitt luktsinne har också blivit bättre, helt plötsligt känner jag (goda) parfymer och allt möjligt (haft dåligt luktsinne förut).
Nu laddar vi för VUL i em, men faktiskt så känner jag mig bara positiv, men lär blir nervösare allt vad det närmar sig...!
Förresten är det nån som varit på inskrivning på MVC ännu? Jag ska på hälsosamtal nästa vecka och sen inskrivning veckan därpå!
Har ni funderar på KUB/ NUPP test? Vi gjorde inte det sist men blir man inte erbjuden det när man är över 30? Eller är det 35?
Har precis kommit hem efter mitt VUL.. Fick se min lilla räka i magen och hjärtat som pickade.. helt fantastiskt var det att se, men oxo overkligt..
Läkaren sa att jag var 7+4, men enligt familjeliv ska jag vara 7+6..
lilla räkan var iaf 16 mm, och UL beräknade att jag har BF 10/ 10. Samma som du Odessa (konstigt då jag gjorde ÄP 2 dagar efter dig.. men men.. något man lärt sig under de här åren och den här resan att inget är normalt när det gäller mänskliga kroppar :)
Jag tänkt ringa MVC idag och skriva in mig.. Här i linköping tar de KUB/NUPP test på alla gravida oavsett ålder..
Grattis!!!! Jmelb vad skönt att allt såg bra ut!! Förstår inte den där beräkningen 4+7 vad betyder det? Själv har jag haft migrän hela natten och spytt galla..idah orkar jag precis ingenting...förkylningen ger sig aldrig Usch känner mig låg...får bara hoppas på bra resultat tis... Har även gått upp i vikt fast jag äter mindre...men ligger man bara ner kanske dt blir resultatet.... !! Nee ingen pos.idag men glad för alla lyckade VUL!!
Jmelb - Måste varit underbart att se er lilla räka, härligt att allt var bra! Caspianne - Hur gick det på ditt VUL idag? Har hållit tummarna för att allt gått bra idag! Här är det tvära kast, från att ha mått hyfsat bra så började jag må mer illa igår kväll och fick rejäl huvudvärk. Det har fortsatt idag och har varit sjukt trött hela dagen. Om det ska fortsätta såhär så måste jag snart berätta för min närmaste chef att jag är gravid och inte mår så bra, så man kanske kan få lite förståelse för att man inte har någon ork till massa extra uppgifter som bara läggs på en med kort varsel.