• Anonym

Näsblod

Coyote skrev 2012-02-11 20:33:35 följande:
    Okej, men då tycker jag verkligen att ni ska ta er till vårdcentralen på måndag och be att få kolla blodvärdet. Har hon förlorat en liter blod så är det rätt mycket och hon behöver förmodligen utredas för att få reda på varför hon blöder näsblod och dessutom behöver hon nog fylla på med lite järntabletter.

Har hon förlorat en liter blod hade hon svimmat... tro mig! Det är kraftigt överdrivet med en liter blod.....
  • Anonym
    Felicias mam skrev 2012-02-11 21:45:14 följande:
    Kanske hennes trombocyter ligger lågt har erfarenheter av det då min dotter fick ITP när hon var 6 år o de gjorde så att hennes blod absolut inte koagulera sig.med vård så är hon nu friskförklarad.

Min grannes son som är 7 år har ITP... hur gammal var din dotter när hon blev friskförklarad?
  • Anonym
    Felicias mam skrev 2012-02-11 21:56:21 följande:
    Hon blev friskförklarad ca 6-7 mån senare.första gången vi kom in akut så hade hon inga tromocyter alls.noll verkligen noll o de var då inre blödningar men sen kom detta med näsblod o de var VIDRIGT;( önskar att de ordnarvupp förver alla

Ok.. han har haft diagnosen sedan han var 5 år och är långt ifrån frisk....
  • Anonym
    Felicias mam skrev 2012-02-11 22:13:05 följande:
    Vår läkare på astrid öindgren sa att man blir frisk inom kort annars är risken att de tyvärr är kronisk.har pojken fått behandling mm

Åh, ja.... mycket behandlingar.... läkaren tror oxå det är kroniskt...
Svar på tråden Näsblod