FuckGoggleAskMe skrev 2012-02-11 23:13:07 följande:
Ingen aning om det ar typiskt, eller om det finns nagon speciell benamning pa det, men nog verkar sonens kompisar vara ungefar likadanna. Tjejerna ocksa foresten.
Minns att jag sjalv pratade sa folk fick skavsar i oronen nar jag var i den aldern. Jag avbrot alla och kravde uppmarksamhet, skulle alltid beratta otroligt faniga vitsar for alla osv... var sakert jatteodraglig.
Vad ar det stora problemet for din kompis?
Tack för du delar med dig av dina erfarenheter
Min vännina är oroad över hans sätt att han avbryter alla och hela tiden,
alltså det är inget stop på honom, han pratar från han stiger upp till han går och lägger sig ungefär,
vet inte om han har brist på någon som lyssnar för alla runt omkring honom tycker bara
att han är jobbig och irriterande, jag tänker på hur det kan påverka honom i långa loppet om han
inte får utrycka sig, jag har verkligen försökt att utrycka mig milt att han måste dämpa sig och inte prata så for och så mycket och avbryta sin mamma, att det ör otrevligt, han skärper sig mer när han är här,
kanske just för att han vet att jag bor här att jag har varit klart från början att här gäller mina regler
när han och hans mamma är här och att mitt barn är mindre/yngre än honom, att han får känna sig stor
genom att uppföra sig, genom att tex leka med henne så hon inte blir ensam eller tex hjälpa henne städa
undan sina leksaker osv, sådana saker som hans mamma har svårt att få honom till hemma,
men visst det är mycket trots i honom just nu med, han testar väldigt mycket och jag kan förstå min vännina
att hon är ensamstående och orkar inte höra på allt tjat om dagarna när hon är trött och tex vill sova,
hans prat stör hans nattsömn, han har en extremt flödande fantasi numera med, så han kommer på
alla tänkbara senarier att inte somna, han är i en väldigt tuff period just nu och folk omkring honom
skjuter undan honom mer och mer,vilket jag tror medverkar till att han utvecklar en känsla av ensamhet
då han nu även har svårt att få kompisar???