• suntförnuft

IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)

Hej !

Nu är det ÄNTLIGEN dags att börja med första IVF:en i Mars. Jag är nervös, men samtidigt otroligt laddad inför den här resan!!! :) Jag ska köra korta metoden och beräknas börja spruta v.9.
    Jag har hoppat in och ut i flertalet trådar. Alla har hela tiden legat steget före mig och därför har jag inte känt mig delaktig eller kunnat dela så mycket med de andra.

Det borde vara NÅGON som kör igång i Mars mer än jag ? :) Vi kan väl dela tankar, oro, positiva besked, graviditetsymtom.. Ja, allt som hör till ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 18:23
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    metbäcksfru - 10/3
    CML - 14/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    nl2012 - 5/4
    Önskaren - tidigt i april

SPRUTSTART:
    Suntförnuft - 25/3
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15
    Woman71: slutet av mars

ÄGGPLOCK:
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    martini bianco - TD 31/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-02 21:58
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    Önskaren - 4/4
    nl2012 - 5/4

SPRUTSTART:
    metbäcksfru - 28/3
    Anzz - 28/3
    Woman71 - slutet av mars
    VåratLiv - 4/4
    CML - 4/4
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15

ÄGGPLOCK:
    Suntförnuft 4/4
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    honeybunny78 - TD 12/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12
    martini bianco - BF 4/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-01 19:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-354/m67323360.html

• Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)
  • tsm

Halloj, jag ska köra den "långa" metoden.  Börjar med spray 21/2, och sen sprutor i mars, har ÄP beräknat v 13. Så jag tjuvstartar lite nu i feb ;) Men vi lär nog hamna ungefär samtidigt i ruvar tider =)

Har ni gjort IVF tidigare?!
    Jag var till aopteket igår och hämtade ut all medicin... nu ska jag bara invänta start datum.       

• suntförnuft

Hej tsm!!:) åh, vad spännande!!:) hur länge kör du med spray? Jag har beräknat äp v.11. Det känns konstigt att det skulle skilja två veckor?:) men Gud vad skönt att du hittade in hit.. Vi ligger ändå nära ju:)!! Vart går du någonstans? Nej, detta är första gången. För er då? :) vad fick ni betala för medicinerna? Hörde att det gått upp?

• Mrs Lilac

Hej, jag har tid för IVF samtal den 28/2. Hoppas på att få sätta igång med korta metoden omedelbart.. Hänger dock på att jag lyckad skjuta upp min mens ett par dagar med progesteron crème samt att min läkare låter mig köra korta metoden och även har tid för uppföljande ul osv om jag sätter igång direkt. Jävla massa osäkerhetsmoment, tror jag blir galen snart.. Vi ska i alla fall köra privat i falun. Har rätt till IVF genom landstinget i april men vi kan inte vänta mer :-/. Vi blev spontant gravida förra året (första försöket) men fick missfall i v 12 i maj. Är totalt knäckt sedan dess och nu visar det sig att mannen har mkt dålig spermakvalite så vi måste göra IVF och microinjektion. Fattar inte hur vi blev gravida sist...

• tsm

suntförnuft: Jag ska börja med sprayen den 21/2, båda näsborrarna, 3 ggr per dag, sen ska jag efter den 14/3 ta bara i ena näsborren tre ggr per dag... Ska börja med sprutor den 14/3.
    Den största skillnaden mellan metoderna är inte tiden (tycker jag) utan det är förberedelserna. .
    Vi har gjort IVF tidigare, korta metoden, privat på Fertilitetscentrumet i Sthlm.
    Det blev ett ET som inte tog sig, och ett FET men den klarade inte upptinningen, så samma dag precis innan insättningen så fick vi beskedet =/ 
    Nu med  långa metoden så måste man blanda ihop medicinen självMed korta metoden fick jag en "penna" och färdiga ampuller.. +att jag får vaginal tabletter att använda efter återförandet istället för vaginalkrämen som man bara va kladdig...

Denna gång ska vi göra ÄP på KS i Huddinge. Ni då?! 

Jag fick betala 1800:- (upp till högkostnads skyddet) för medicinerna .

Jag bubblar av väldigt mkt olika känslor =)  Men man måste försöka vara lite lugn, eller?!  =)

• tsm

Mrs Lilac: Förstår din känsla, vi orkade inte heller vänta förra gången på landstinget så vi bekostade allt själva.... tyvärr vart det inget =/
    Och innan vårt IVF så hade vi ett utomkvedshavandeskap....

Håller även med om att det är så otroligt många osäkerhetsmoment =/ Jag blir oxå galen på det ibland....

Denna gång kör vi via landstinget.     

• Mrs Lilac

Vad trisst.. Men det ska ju vara ökad chans på IVF nr 2 pga att man vet hur kroppen reagerar på sprutorna osv.

• tsm

Nu är det flera år sedan vår senaste IVF. Och denna gång kör vi inte samma metod, så det lite nytt och spännande och se hur kroppen reagerar.. 

Hoppas ni oxå kommer igång nu direkt efter samtalet....    .

• suntförnuft

Tsm: Jag hejar på dig och hoppas att det kommer gå vägen den här gången!!!! :) Vad duktig och bra du är som fortsätter kämpa. Alla skriver ju hela tiden att det är värt allt jobb till slut, och det tror jag ju på ;) Jag TROR fan att det här kommer bli ett underbart år! :) Nu sätter det snart igång för dig .......Lycka till med uppladdningen!!

Mrs Lilac: Lycka till och hoppas ni kommer igång snart. Vi får bara kämpa på tillsammans och stötta varandra!!! :) 

• tsm
    suntförnuft skrev 2012-02-14 20:25:48 följande:
    Tsm: Jag hejar på dig och hoppas att det kommer gå vägen den här gången!!!! :) Vad duktig och bra du är som fortsätter kämpa. Alla skriver ju hela tiden att det är värt allt jobb till slut, och det tror jag ju på ;) Jag TROR fan att det här kommer bli ett underbart år! :) Nu sätter det snart igång för dig .......Lycka till med uppladdningen!!

Mrs Lilac: Lycka till och hoppas ni kommer igång snart. Vi får bara kämpa på tillsammans och stötta varandra!!! :) 

Hur går det för er?! Här händer det inte så jätte mycke just nu.... har suttit och kollat på mamma kläder på internet Skrattande
    Men JA man ska ta det lugnt... ska inte handla något än, men det kul att kolla Flört 
  • Ernie76

Här är en till som har planerat IVF i mars, vecka 11. Började spraya i tisdags på alla hjärtans dag, hoppas det kan betyda nåt ! Delar gärna detta med er! Skönt att ha några i samma situation att ventilera tankar och funderingar med!!!

Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)