• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • hoppipannkakan
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-23 18:29:35 följande:
    Nej, du behöver lite press på dig när det gäller ditt val att fnaska. 
    Den meningen är aningen förvirrad. 
  • Blueberry Strawberry
    hoppipannkakan skrev 2012-02-23 18:32:05 följande:
    Den meningen är aningen förvirrad. 
    På vilket sätt?
  • hoppipannkakan
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-23 18:36:36 följande:
    På vilket sätt?
    Du glömde ett ord. Men det ekar väl därinne som vanligt? 
  • Blueberry Strawberry
    hoppipannkakan skrev 2012-02-23 18:40:19 följande:
    Du glömde ett ord. Men det ekar väl därinne som vanligt? 
    Vad jag menar är att du behöver att folk är på dig så kanske du en dag vaknar upp ur din koma. 
  • hoppipannkakan
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-23 18:43:43 följande:
    Vad jag menar är att du behöver att folk är på dig så kanske du en dag vaknar upp ur din koma. 
    Eller så är det du som behöver vakna upp ur villfarelsen att alla vill samma saker i livet. 
    Att alla inte ser sex på samma sätt som dig, du behöver inte gilla det, bara acceptera det. Jag fattar ärligt talat inte vad jag gjort dig som får dig att slänga ur dig såna saker? Är det så provocerande med sex? 
    Vart kommer din ilska ifrån?  
  • Rikard

Är det någon mer än jag som anser att Blåbäret och Running har passerat en gräns för hur man bemöter sina medmänniskor i en diskussion?

• hoppipannkakan
    Rikard skrev 2012-02-23 18:58:58 följande:
    Är det någon mer än jag som anser att Blåbäret och Running har passerat en gräns för hur man bemöter sina medmänniskor i en diskussion?
    +1
  • Rataxes
    Rikard skrev 2012-02-23 18:58:58 följande:
    Ja. Undrar fortfarande vart blåbäret tänkt flytta om prostitution skulle legaliseras i Sverige. Det är ju legaliserat i de flesta andra europeiska länder. Somalia?
    I suffer, therefore I am...
  • Blueberry Strawberry
    Rataxes skrev 2012-02-23 19:01:51 följande:
    Ja. Undrar fortfarande vart blåbäret tänkt flytta om prostitution skulle legaliseras i Sverige. Det är ju legaliserat i de flesta andra europeiska länder. Somalia?
    USA kanske
  • Rataxes
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-23 19:06:52 följande:
    USA kanske
    Nevada då kanske
    I suffer, therefore I am...
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig