• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • Blueberry Strawberry
    Rataxes skrev 2012-02-23 19:20:49 följande:
    Nevada då kanske
    Nej
  • jlhm
    Rikard skrev 2012-02-23 18:58:58 följande:
    Är det någon mer än jag som anser att Blåbäret och Running har passerat en gräns för hur man bemöter sina medmänniskor i en diskussion?
    +1
  • Rikard
    Running skrev 2012-02-23 13:50:57 följande:
    Att föra fram sin åsikt är inte att kränka.
    /.../

Eeh ... jo, att framföra en åsikt kan vara kränkande.
    Om man till exempel säger att en annan människa är "nedsmetad i sin egen skit" för att hon är prostituerad så är det en kränkning även om den som säger det har den åsikten.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2012-02-23 19:01:51 följande:
    Ja. Undrar fortfarande vart blåbäret tänkt flytta om prostitution skulle legaliseras i Sverige. Det är ju legaliserat i de flesta andra europeiska länder. Somalia?

Enda säkra kort jag kan komma på på rak arm är typ Vatikanen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Blueberry Strawberry
    Dorian Ertymexx skrev 2012-02-24 04:22:53 följande:
    Enda säkra kort jag kan komma på på rak arm är typ Vatikanen.
    Vad jag har förstått är det olagligt i USA. Inte Nevada då.
    Vettigt land måste jag säga!
  • Dorian Ertymexx
    Rikard skrev 2012-02-23 23:17:26 följande:
    Eeh ... jo, att framföra en åsikt kan vara kränkande.
    Om man till exempel säger att en annan människa är "nedsmetad i sin egen skit" för att hon är prostituerad så är det en kränkning även om den som säger det har den åsikten.

Indeed.
  • Dorian Ertymexx
    Running skrev 2012-02-24 06:52:48 följande:
    Jag bryr mig väldigt mycket om mina medmänniskor. Känner stor empati för hoppipannkakan som hamnat så fel i livet. Skulle gärna vilja hjälpa henne att finna lyckan. Hon förtjänar att bli älskad som alla andra. Jag tror att hon har låg självkänsla och därför söker uppmärksamhet på det här sättet. Vad hon skulle behöva är en stabil relation med en man där hon kan få både kärlek, bekräftelse, trygghet och sex.
    Tror att ett förbud mot att sälja sex i Sverige skulle kunna hjälpa hoppipannkakan och andra som henne.

{#emotions_dlg.flower}

Jag tror att ett förbud mot villa-volvo-vovve-kärnfamilj skulle hjälpa alla de som fastnar i den sortens liv, fast de sent om sider inser att de bara följt en norm och inte alls trivs i den.
  • Blueberry Strawberry
    Dorian Ertymexx skrev 2012-02-24 07:46:40 följande:
    Jag tror att ett förbud mot villa-volvo-vovve-kärnfamilj skulle hjälpa alla de som fastnar i den sortens liv, fast de sent om sider inser att de bara följt en norm och inte alls trivs i den.
    Vad är det för fel på kärnfamiljen nu då?? Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-24 08:02:35 följande:
    Vad är det för fel på kärnfamiljen nu då?? Obestämd

Folk kan vantrivas i den, och ångra sig, och lida. Bäst att förbjuda!
  • M C
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-12 19:40:05 följande:
    Får väl sticka till flashback då.. 
    Lönt med ett debattforum där man inte tillåts ha åsiktsfrihet och yttrandefrihet..

Din stackars oupplysta fan - du har inte ens kolla på vilka lagar som gäller!

Du får säga var du vill mot våra makthavare. Lagen skyddar oss medborgare från replissarier när vi säger vad vi vill om en folkvald. Det är yttrandefriheten
    Du får ha vilka åsikter du vill, hur jävla idiotiska de än är, ingen kommer tvinga dig att ändra dem. Det är inte tredje världen det här vettu, där folk blir skjutna för att ha en avvikande åsikt.
    Det ger även oss andra rätt att ha en avvikande åsikt och vi lever i en demokrati där majoriteten bestämmer. Passar inte galosherna är det bara att flytta.        

Det som verkligen står ut som ignorant är att du förutsätter att du får säga vad du vill på ett privatägt forum! Du har lite läsning att göra tror jag, det finns regler här som berättar att du får inte gå till personangrepp. Det gör du nu å det grövsta. Jag håller på att anmäla dina inlägg, de är vansinniga i vissa fall!  
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig