• Indianica

Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)

Har sett att det är en veritabel One-Piecetrend på barnens skola nu! Men jag är lite kluven till plagget. Visst verkar de vara sköna, men hur praktiska är de egentligen? Man måste ju dra av sig hela baletten när man ska gå på toa t ex?

Sedan tycker jag nog att de ser lite lustiga ut också. De är ju liksom sparkdräkter utan fötter, fast på skolbarn då. Mina barn har inte efterfrågat dem och så länge det inte sker kommer jag inte att köpa någon, men jag är ändå nyfiken på hur ni andra ser på dessa populära plagg

• Svar på tråden Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)
  • KimPossible
    Magriffe skrev 2012-02-12 20:34:44 följande:
    Vår 1 1/2 åring har en hemma. Tycker att det är ett mycket fult plagg och skulle aldrig tillåta att mitt barn har en sån "ute bland folk". Aldrig på dagis, skolan. Tillåter inte heller mjukisbyxor/joggingbyxor. Myskläder av den sorten har man hemma. Tycker jag.
    Förlåt en fråga, men varför får 1 1/2-åringen inte ha mjukisbyxor på dagis? Vad har hen istället?
  • Magriffe

Det finns andra kläder än mjukisbyxor eller onepiece som är bekväma och går jättebra att leka och röra sig i. :)
    Vår tjej har tights, tunikor, klänningar, strumpbyxor, tunna chinos-aktiga byxor, linnebyxor, harembyxor.

• Natulcien
    Magriffe skrev 2012-02-12 20:55:32 följande:
    Det finns andra kläder än mjukisbyxor eller onepiece som är bekväma och går jättebra att leka och röra sig i. :)
    Vår tjej har tights, tunikor, klänningar, strumpbyxor, tunna chinos-aktiga byxor, linnebyxor, harembyxor.
    Fast ett par mjukisbyxor ser ju bra mycket bättre och mer städat ut än ett par flaxande haremsbyxor, tycker jag...om vi nu ska vara såna... Flört
    Borde vara spöstraff på haremsbyxor om något...
  • Magriffe

Kimpossible : svarade inte helt på din fråga. Varför är för att jag tycker att det är fult med mjukiskläder, det är lite som att gå ut i pyjamas tycker jag. :)
    Fina kläder är inte lika med obekväma kläder.

• YummyMami
    70 talet hade vi en annan onepice
    Space Hookers
    och man uppfattades som het och sexig i den.. Både män och kvinnor gick seriöst 
    ut i den ut på dans. Och fick ragg! Barn fick inte klä sig så utmanande.

Barntillåten variant var dock dessa
    bully magnet
    sen får vi inte glömma skorna!

Den som ägde något sånt här, var ja helt klart bäst!!

På 80 talet släpptes barn till högstadiet i sånt här

Seriöst? Hur snyggt var det med thights och  benvärmare? Vidare på det så hade man axelvaddar som nådde till öronen och pumps på fötterna.

Den skulle man ha håret.. ja håret.. En lyckad frisyr var tuperad till den grad att man såg ut som att man hade stoppat en gaffel i elutaget och fått sig en kyss.

90 talet gick lite nästan lite anonymt förbi lite diskret eller så..
    90s fashion - the-90s photo

2000 talets mode skapade bara reaktioner på catwalken

idag inom 10 talets mode så har vi det här då..

Säga vad man vill, men jag tycker att modet har verkligen inte blivit fulare med tiden, däremot bekvämare och avsexualiserat. så visst kan jag leva med det! Sköna skor och skön sparkdräckt till barn och vuxen!

Vad betyder Kitoss??? Du som VET svara här!! www.familjeliv.se/Forum-26-176/m63400025.html
  • KimPossible
    Magriffe skrev 2012-02-12 20:55:32 följande:
    Magriffe skrev 2012-02-12 21:01:57 följande:
    Kimpossible : svarade inte helt på din fråga. Varför är för att jag tycker att det är fult med mjukiskläder, det är lite som att gå ut i pyjamas tycker jag. :)
    Fina kläder är inte lika med obekväma kläder.
    Ah ok. Tack för svar. Jag menade som sagt inget illa, utan  undrade mest eftersom vi själva aldrig har varit så noga med att barnen ska ha fina kläder utan mest bara fokuserat på att de ska vara praktiska och sköna. Det har nog mer kommit när barnen själva börjat bestämma vad de ska ha på sig. Vi är rätt tråkiga när det kommer till klädbiten. Skrattande
  • Natulcien

Teletubbies!!! Som en sån ser man ut i en onepiece!

Jag har aldrig tänkt på den slående likheten förrän jag såg bilden, YummiMami!  Skrattande

• Amaterasu

Dottern älskar  sin fula onepiece elelr jump suit som dom också kallas....snabba att få på sig och sköna...
    hon är 7 år. Hon har ett linne under så hon kan dra upp dragkedjan, för den kan bli ganska varm annars...dom så att säga norska orginalen är sjukt varma..gissar att modet komemr från skidvärlden?

Våran yngsta 3 år fick en också, den använder vi under overallen..superpraktisk, hon behöver inga extra tröjor eller byxor utan har stumpbyxor och kjol eller nåt under..gå på toa ja inga större problem..    

=)

• Magriffe

Kimpossible : jag förstod att du inte menade illa :) det är ju bara en smaksak helt enkelt. Nån skrev ju här innan att den tyckte att harembyxor var så fult., som jag tycker kan vara jättefint på småbarn. Det är olika helt enkelt

• sextiotalist

Sparkdräkter är till för småbarn, det fanns liknande saker under 70-talet och även om det var de som hade dessa plagg i skolan så tyckte jag även då att de var fula.

Svar på tråden Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)