• Gustie

Hjälp! Vad gör man mot stressmage?

Jag har en stressig och orolig tid bakom mig, och har nog kommit in i en ond cirkel för jag har fått magbesvär på köpet...

Vi gifte oss förra året och jag stressade upp mig ganska bra inför det, och sen har jag haft jättemycket att göra på jobbet osv...och nu sitter jag här och har så ont i magen nästan varje dag.

Har någon haft stressmage? Vad gör man åt det?
    Jag försöker slappna av men det funkar inte...hjälp...

• Svar på tråden Hjälp! Vad gör man mot stressmage?
  • Smajla

Är i exakt samma sits som du och vet inte heller vad man ska göra. Jag har kommit så långt att jag vet inte hur jag ska slappna av. Så jag undrar också..

• Gustie

Ja, nu har det gått så långt att man kan inte slappna av utan oroar sig för att man ska få ont i magen igen...det går liksom inte att ta sig ur det...

• Smajla

mmm, precis, såå trött på att ha en superspänd mage utan att jag vet vad jag ska göra åt det. det blir väl en ond cirkel också tror jag..

• Smajla

millface - jo, fast det försöker jag att låta bli så spänner jag mig ändå..

• Lotlas

Jag har haft samma problem. Nu när jag känner stressmagen komma smygande så tänker jag: "Jaha, jag får väl ha ont i magen idag då. Det är inte värre än så. Jag kan ställa in det jag tänkt göra." Om jag tänker så istället för att stressa upp mig, så brukar det faktiskt gå över! Vet inte om det passar för alla, men det funkar för mig i alla fall!

• Smajla

Lotlas - bra att knepet funkar för dig.. vet att det inte funkar för mig - jag blir inte direkt stressad av knuten utan mest trött att jag aldrig kan slappna av. jag spände mig i fyra år på min förra arbetsplats så jag har knut i både nacke och mage.

• Gustie

Tack för tipset i alla fall.

Jo, jag förmodar att man bara ska försöka att inte förstora upp problemen, men det är svårt när man är mitt uppe i det...

• Smajla

precis gustie - känner så otroligt väl igen det..

• Karpet

Det borde väl finnas grejer på apoteket man kan ta mot sådant?

• Smajla

jag testade johannesört en gång el vad det nu hette men det hjälpte mig inte ett skvatt

• zmultronet

Tipsar om SYMBIOPLEX,, finns på hälsokost och även endel apotek eftersom det är godkänt naturmedel.

/jenny

• Smajla

Tack för tipset zmultronet men för min del är inte problemet diarre utan att jag har svårt att slappna av.

• Themis

Hm, jag mådde dåligt på en arbetsplats och det enda som hjälpte mig var helhetsgreppet att byta jobb... Jag vet inte hur kass du mår men jag höll på att gå ner mig helt där, psyk nästa liksom. Och då är det inte magmedicin som räddar dagen, man måste gå till roten med det onda.

• Smajla

Jepp Bimsan - jag vantrivdes på mitt förra jobb men blev varslad och är nu a-lös. Jobbar på att skaffa nytt jobb men tyvärr är det inte bara att knäppa med fingrarna utan man får jobba hårt för det. Men för mig så var jag ett halvt decennium och jobbade för nån som skrek åt mig stup i kvarten och det har lett till att jag gått o spänt mig i flera år - har ont i magen av att jag spänner mig och ont i nacken av samma orsak.

• Smajla

Menar att jag kan inte släppa det - har spänt mig för länge så jag vet inte hur jag ska slappna av längre.

• zmultronet

Kanske pröva en ledd meditaion,, det hjälper kroppen att slappna av

Svar på tråden Hjälp! Vad gör man mot stressmage?