• Natali84

får ingen assistent

Hejsan lite kort om min flicka ,. Helt döv, sitter i rullstol (kan krypa) har ingen fin moterik, utvecklingsstörd ligger som ca 1 år, är 4 1/2 år.  Kan inte äta el drika själv, sondmatas vid behov. Får ep kramp till o från. Måste tittas på hela tiden.
    Vi får inte godkänt en personlig assistent av försäkringskassan. DE skrev så att många 4 åriga behöver också hjälp med att ta på sig äta mm, de var förälda ansvar och därför blev timmarna de tycker hon behöver hjälp med som inte en normal behöver ,för lågt för att få assistent, kom inte ens upp i 20 timmar. DE tyckte 3 timmar i veckan mer än en normal utv barn i samma ålder .. VA??? IDIOTER

23/10,07-Nicole , 22/3,10- Antares , 17/11,11-Sophie
  • Svar på tråden får ingen assistent
  • Natali84

Tack,,.  någon mer jag ska tänka på?

• Natali84
    Kaosmamma skrev 2012-02-13 21:55:44 följande:
    Min dotter med astma (dock extremt allvarlig sådan) blev beviljad LSS 18h per v när hon precis fyllt två år. Hon är första astmabarnet som vi vet och just med den ringa åldern... Extremt tacksam för öppenhet och förmågan att se utanför boxen hos vår handläggare. Nu ska vi ett steg till som er, till FK med detta då hon är så sjuk och ligger på IVA typ en gång i månaden. Men hört att de är extremt hårda! Men har iaf våra 18h. Men Svårt att hitta folk, har äntligen två fina tjejer som kör varannan helg om varannan.

Låter ju verkligen som ni borde få assistent!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    oj och det är "bara" astma. eller inte bara, du förstår,, hmmm.  Jag får överklaga
  • Natali84
    PippiLotta32 skrev 2012-02-28 08:55:29 följande:
    Vet vilken kamp det är. :-/ min dotter är 8 år. Cp-skada, grav utvecklingsstörning och epilepsi och dysartri. Vi har fått avslag från fk 2 ggr. Trots att hon behöver hjälp med i stort sett alla grundläggande behov och även hjälp med kommunikationen då hon inte har något talspråk.
    Är så less på dessa idioter att jag snart kräks!
    :-O Herregud ... .. det är sjukt ju. ände finns det ungar på 1 år med assistent. vi har flyttat nu så hoppas kanske ett nytt län kan hjälpa?
Svar på tråden får ingen assistent