• Anonym

    Barn mår bra av turkiska och arabisk musik

    Barn mår bra av turkisk, persisk och arabisk musik läste jag i tidningen "Vi Föräldrar". Vilket jag säkert tror stämmer :) Barn behöver lite omväxling än det tråkiga svenniga svensson samhället :) Omväxling förnöjer.

    Intressant! Mina barn älskar faktiskt bosnisk musik tex... dom rockar alltid loss på varsdagsrumsgolvet när maken spelar skivan från sitt hemland.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-13 13:02
    Oj, slarvfel i rubriken, TURKISK ska det stå :) inte turkiska

  • Svar på tråden Barn mår bra av turkiska och arabisk musik
  • sextiotalist

    Och mitt barn älskade hårdrock :) då öste h*n igång (och gör det fortfarande). Däremot är det ingen hemma som gillar orientalisk musik. Personligen får jag nästan ångestkänslor av sådan musik

  • Anonym (que?)

    Vad är "det tråkiga svenniga svensson samhället"?

  • Khaleesi

    Jag håller med om att variation är bra, men jag undrar också vad det tråkiga svenne-svensson-samhället innebär?

    Balkanpop går hem hemma hos oss.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Patriot-Mamman)

    Mina barn har aldrig velat lyssna på sånt, vilket är bra. Här hemma dönar vi på med Vikingarock, patriotisk musik & svenska klassiker, även dansband & hårdrock. Ungarna älskar det :)
    När den ena gick i 4:an hade dom musiktimme, och han ville inte lyssna på arabisk musik utan gick ut, för han ville ju inte störa dom som faktiskt gillade det.. då blev vi kontaktade av skolan som sa att vi uppfostrade barnen till rasister..!

    Och ja, kidsen här hemma får lyssna på vad dom vill, men ja.. dom trivs med mamma & pappas musik ;)

  • Anonym
    Anonym (que?) skrev 2012-02-13 13:05:08 följande:
    Vad är "det tråkiga svenniga svensson samhället"?
    Att bara lyssna på tex Linda begntzing och Lena philipsson är typiskt svennigt och inte hälsosamt engligt tidningen Vi föräldrar. Omväxlande musik med olika språk anses vara hälsosamt,
  • Anonym
    Anonym (Patriot-Mamman) skrev 2012-02-13 13:09:26 följande:
    Mina barn har aldrig velat lyssna på sånt, vilket är bra. Här hemma dönar vi på med Vikingarock, patriotisk musik & svenska klassiker, även dansband & hårdrock. Ungarna älskar det :)
    När den ena gick i 4:an hade dom musiktimme, och han ville inte lyssna på arabisk musik utan gick ut, för han ville ju inte störa dom som faktiskt gillade det.. då blev vi kontaktade av skolan som sa att vi uppfostrade barnen till rasister..!

    Och ja, kidsen här hemma får lyssna på vad dom vill, men ja.. dom trivs med mamma & pappas musik ;)
    Ouppfostrad son du har som inte kan sitta snälla tyst där och lyssna. Även om han ogillar musiken så går man inte ut.
  • Nancie

    Den sortens musik var lika vanligt förekommande som annan musik när mina barn var små och dom gillar det än- när dom var mindre rockade dom loss rejält!

  • Khaleesi
    Anonym skrev 2012-02-13 13:11:31 följande:
    Att bara lyssna på tex Linda begntzing och Lena philipsson är typiskt svennigt och inte hälsosamt engligt tidningen Vi föräldrar. Omväxlande musik med olika språk anses vara hälsosamt,
    Det skriver jag under på. Enahanda är aldrig speciellt utvecklande.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-02-13 13:11:31 följande:
    Att bara lyssna på tex Linda begntzing och Lena philipsson är typiskt svennigt och inte hälsosamt engligt tidningen Vi föräldrar. Omväxlande musik med olika språk anses vara hälsosamt,

    Jag misstänker att det vi spelar hemma är mer varierande än detta. Allt från klassisk musik till modern hårdrock. Men inte orientalisk musik.
  • Anonym
    Khaleesi skrev 2012-02-13 13:14:50 följande:
    Det skriver jag under på. Enahanda är aldrig speciellt utvecklande.
    Dessutom tror jag barnen snappar upp ord på andra språk också om dom lyssnar på låtar och därmed ökar inteligensen
Svar på tråden Barn mår bra av turkiska och arabisk musik