• jeanettie

    GBP Första mötet!

    Min remiss till att göra en GBP skickades för ungefär 3 veckor sen, och redan i förra veckan fick jag respons och ska nu på torsdag träffa (kirurgen?) en läkare för att han då ska ta ställning till om jag får göra operationen eller inte.
    Men jag har så himla mycket frågor inför mötet och om någon har svar så skulle jag bli väldigt tacksam!

    Det är nämligen så att jag har underfunktion i sköldkörteln, värdena har legat relativt bra de senaste månaderna och det känns som att vi har hittat rätt dos på levaxin-behandlingen. Men kan detta ändå vara ett hinder för mig? Min läkare, som jag har gått med alla mina problem till under de senaste 2 åren, ville inte ens sätta mig på ett viktprogram för att hon visste att jag ändå kommer ha problem med viktnedgången på egen hand. Men Danderyd har ju krav på det, tror ni att dom skulle lyssna på att min läkare inte ville sätta mig i den situationen?
    Och jag går även på ångest dämpande mediciner, skulle dom bli orolig över att göra operationen ifall jag är "ostabil" innan?
    Och vad går man igenom? Vad är det dom egentligen vill höra?
    Det känns som att jag vill kunna förbereda mig för mötet för jag är så himla nervös, och när jag blir nervös och är oförberedd så kommer det bara ut en massa svammel när jag pratar haha. Så snälla om någon kan hjälpa mig!

  • Svar på tråden GBP Första mötet!
  • jeanettie

    Tack så jätte mycket!
    Jo det gick bra och jag blev godkänd. Ska opereras på danderyds sjukhus och de hade väldigt kort kötid just nu så nu är det väl bara å vänta på resten av den här resan =)

  • jeanettie

    Tack så mycket :) Ja men det kommer nog gå bra, vilket sjukhus ska du till?

  • jeanettie

    Vad spännande :D Håller tummarna för dig.
    Men hur ser det ut med BMI då? Så länge du ligger på den nivån som det sjukhuset accepterar så ska du inte behöva oroa dig.

Svar på tråden GBP Första mötet!