• Blondina

längd på skidor?

Var till fjällen i helgen och dottern blev mycket sugen på skidor, så sugen en 2-åring nu kan bli.........

Är det för tidigt för henne att hasa runt hemma? Vilken stl ska hon ha? HOn är ca 90 cm idag. Vill ju gärna köpa en stl som hon kan ha även nästa år.

tack på förhand

• Svar på tråden längd på skidor?
  • zannahh

Så korta som möjligt i början. Jag skulle inte rekommendera att köpa ett par som passar både i år och nästa. Vår son som är 96cm lång (2 år knappt), hade skidor som var 67 cm långa i år. Nästa år lär han åka med 70 el 80 cm långa skidor.

• Vinterankan

När de är så små så är det bättre om de är för korta än för långa. Min dotter är 100 cm (precis fyllt 3 år) och har 70 cm långa skidor och de är jättebra till henne. 

• Blondina

Stort tack för era svar. Synd, då är de skidor jag hittade på blocket för långa, men då vet jag ju det. Bara att fortsätta leta.

• Vinterankan

Var det längdskidor du frågade om förresten? För de kan ju vara längre. Jag köpte 90 cm till min dotter förra året (skulle köpa 80 men råkade ta fel och märkte det för sent för att kunna byta) och det fungerade ok att åka på. Visserligen åkte hon inte många meter då hon blev arg för att det gick för långsamt.

• JENNY 79

Ær absolut ingen expert på skidor, men min son på 3,5 år har længd skidor som ær 100 cm långa, och de hade han æven førra året. De var lite før långa førra året och skulle vi køpt skidor hade vi gått før 90 cm, men vi fick ærva dem :). Han anvender de dagligen på dagis och har gjort de i två år. ( Hans slalom skidor ær 80 cm)

Svar på tråden längd på skidor?