Mythos Beach Rhodos
Jag tänkte höra om det är några mer som har bokat resa till Mythos Beach på Rhodos i maj? Eller om det är någon som har varit där som kan berätta hur det var?
Jag tänkte höra om det är några mer som har bokat resa till Mythos Beach på Rhodos i maj? Eller om det är någon som har varit där som kan berätta hur det var?
Puffar lite här nu när vi börjar närma oss maj
Skall dit 22 april och återkommer gärna med en liten rapport när jag kommit hem.
Ja gör gärna det, jag är jättenyfiken! Vi ska ha med oss en 1,5 åring och en 3,5 åring så det vore toppen att få veta om det är något speciellt vi ska tänka på.
Någon mer som vet något om Mythos beach?
Nej men jag puffar väl upp den här igen då och hoppas på att någon mer har varit på Mythos Beach och kan berätta hur det var .
Hej!
Hemkommen från Mythos Beach sedan i söndags. Är mer än nöjd!!! Jag jobbar i resebranschen och har nog besökt varenda grekiska ön och bott på en uppsjö av hotell, både privat och i tjänsten. Det jag kan säga är att Mythos Beach nog kan kvalificera sig till ett av de bästa jag bott på. Vi hade en 2-rumslg ut mot poolen som var helt perfekt. Jag och en kompis reste med våra bebisar på 8 månader och det var kanon! barnen satt och lekte på terrassen/satt i sina matstolar som vi hyrde och tittade/lekte medan vi mammor låg på varsin solstol nedanför terrassen intill poolen.
Det är ett nytt hotell så därför är allt väldigt fräscht och nytt. Sängarna var de skönaste hotellsängar jag upplevt.
Vi hade all inclusive som var toppen!! Jättebra frukostbuffe, saknade absolut ingenting! Lunchen kan man antingen få som buffe eller beställa från meny i poolbaren vilket vi gjorde. Underbara grekiska sallader, omeletter, hamburgare etc.
Likaså middagen var bra, de har olika teman varje kväll så man hinner ej tröttna. Dock valde vi att äta i a la carte restaurangen en kväll (när de ha International tema - kändes som ett hopkok av alla veckans buffer). Åt där en fantastik god pasta!! Man betalar mellanskillnaden från 8 euro så det blir ingen dyr nota, och husets vin/öl ingår.
Hotellet är grymt bra för barnfamiljer. barnklubb med barnpassning med roliga aktiviteter. kommer absolut åka tillbaka när min tjej blir större och kan utnyttja aktiviteterna.
Stranden är sådär.. den håller på att anläggas fortfarande - men havet är alldeles för kallt nu för mig så det var inget problem, det är poolen som gäller.
Omgivngarna är lantliga med lite sporadisk bebyggelse. Det tar en kvart att gå till Kolymbia som är den närmsta byn. Lite sömnig nu på lågsäsong och en del stängt. Men där fanns supermarkets, apotek, turistbutiker och lite restauranger/barer/cafer. Vi tog en långpromenad men barnvagnarna på en timme varje morgon genom byn och runt en sväng. Skönt!
Hör av dig om du har några frågor!! Jag kan garantera att du kommer stortrivas!!! Jag kommer definitivt åka tillbaka.
TREVLIG RESA!!! :)
Tusen tack för informationen! Vi har också bokat två-rumslägenhet med uteplats och poolutsikt. Hade ni bokat sulkys? och hur var de i så fall? Vi har bokat det till våra killar även om de är ganska stora nu (1,5 och 3,5 år). Är det bra barnstolar i restaurangen? Hur lång tid tog transfern till hotellet? Jag återkommer säkert med fler frågor.
Hejsan! Nej, vi tog med våra vanliga barnvagnar. Dels för att bebisarna bara är 8 månader och de sitter/ligger bättre i dem samt att vi gärna tar lite morgon powerwalks och lättare att köra med dem.
Men finns det att hyra sulkys så gör det, jättesmidigt ju! och på Arlanda finns det ju lånesulkys att ha på flygplatsen (om ni flyger fr ARN).
Barnstolarna i restaurangen var kanon, vi hyrde så vi hade varsin i lägenheten oxå. de var stadiga och stora med ett bord där våra små kunde sitta och pyssla med sina leksaker.
Transfer tog 30-40 minuter och eftersom många skall till detta hotell så går den bara dit.. man behöver inte åka runt till massa andra hotell. Incheckningen tog lite tid då pass skall lämnas, man skall få sina all inclusive band osv. Men ingen större fara, det bjöds på juice, vatten och mousserande vin i kön :O)
Återkom med fler frågor bara! :)
Åh det låter helt underbart! Vi flyger från Östersund men det går nog bra ändå eftersom barnen är lite äldre.
Vi funderar på att åka hit, men det känns lite off... Förstår att man kan hyra bil från hotellet, men vet ni om det finns möjlighet att åka buss eller taxi t.ex. till Afandou?