Råd.. Ledsen inför min väns bröllop!
Jag har varit med om exakt samma sak. Att gå på det där bröllopet och se de andra tärnorna var helt fruktansvärt, fick springa iväg och gråta flera gånger. Bruden var tärna på mitt bröllop och vi har hängt ihop i mer än halva våra liv. Gick omkring och mådde dåligt över det ett helt år innan jag tog upp det med henne. När det begav sig ville jag inte att hon skulle veta hur ledsen jag var eftersom jag inte ville tillföra något negativt till hennes viktiga dag, och det kändes så löjligt att gnälla över att inte få bli tärna, men det kändes ju som att man missförstått vänskapen och det gjorde så himla ont eftersom jag älskar henne så mycket.
Till sist pratade jag om det i alla fall. I mitt fall var det så att bröllopet var utomlands, och vi hade ont om pengar så kunde inte åka hela familjen, och var innan jag tackade ja inte säker på om jag skulle ha råd att åka. Hon sade till mig när hon fick veta att varför sade du inget, du skulle sagt något! Hon hade inte bett mig vara tärna eftersom hon trodde att det skulle pressa mig en massa om det var så att vi inte hade råd (vilket hon ju kunde frågat mig om också, förvisso)
Nu är allt frid och fröjd, och mitt råd till dig är att prata med henne om det, hon kanske har något skäl du inte tänkt på?