Råd.. Ledsen inför min väns bröllop!
Anonym (E) skrev 2012-02-16 23:32:49 följande:
Det är just sånt här som jag fasar över inför eventuellt framtida bröllop och nu när jag ska ha barn till sommaren. Redan nu så pratar mina vänner om att "åh jag måste få vara tärna på ditt bröllop" och "jag är ju din bästa vän, så jag kommer väl få vara gudmor?" Det gör mig galen! Ja, jag har vänner som är närmare än andra, men inför sådana val som brudtärna och gudmor osv kanske man ser till andra saker än bara vänskapen, mer praktiska saker. Jag har därför själv tänkt att när jag gifter mig så kommer jag att låta min syster vara brudtärna, bara för att inte skapa konflikter vänner emellan, och vänner mot mig som ifrågasätter mina val. Bara för att jag skulle välja en av mina vänner till att vara brudtärna betyder inte det att jag tycker mindre om en annan nära vän, jag hade en bästis när jag var i högstadiet, nu har jag vuxit ifrån det och kan säga att jag har många nära vänner, många "bästa vänner".Det här är dock hur JAG tänker. Hur din vän tänker kan tyvärr inte jag eller någon annan svara på. Det bästa för dig om du går och grubblar över det här är att prata med henne! Det gör bara saken värre om du ska gå och må dåligt över det och så ska hon få reda på det långt efteråt hur ledsen du blev över hennes val. Det kan hon inte veta något om sålänge du inte visar det för henne. Är det en viktig sak för dig så tar du upp det med henne på ett bra sätt, så hon inte känner sig påhoppad. :)
som brudtärnor tog jag de 2 personer som ALLTID har stått mig närmast och så fortfarande gör än idag... <3
min tvillingsyster och min bästa kompis.
har flera andra nära kompisar, men ingen av dem står så nära mig som dessa 2. :)
ts, jag förstår din sorg och förtvivlan, jag hade inte ens tänkt ha tärnor, tills min bästa kompis dåvarande kille berättade för mig hur ledsen min bästa kompis var över att jag inte skulle ha tärnor och hur gäääärna hon ville hjälpa till med allt..
så jag ändrade mig.. och sedan var det en stor trygghet i kyrkan att ha mina 2 närmaste vänner precis vid min sida...
jag tycker att du ska ta upp detta med din kompis, och försöka att inte låta anklagande eller dömande.
utan bara fråga hur det kom sig att hon valde dessa 2 personer till brudtärnor..?