• väntar på mirakel

    Till er alla! <3

    Efter 4 helvets år ås blev vi gravida genom DI
    Idag har vi en dotter på 1 år!

    Från en som vet hur det känns så vill jag bara säga att jag hoppas att ni orkar kämpa på att ni inte glömmer varandra på vägen!

    Många utav er kommer tillslut få ert barn!!
    Lycka till!! KRAMAR!

  • Svar på tråden Till er alla! <3
  • Frontline

    Grattis Skrattande
    DI vad är det?

    Vi kämpade på med och efter 4 år fick vi en pojke genom IVF och efter dess har det bara rullat på av sig självt så nu är barn nummer 3 på gång om några månader...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Längtan 30

    Grattis! Ja å min sambo ska väntar oxå på att få göra en DI men ska åka t Danmark i vår å försöka eftersom väntetiden i vårt landsting blivit längre. Lär ändå hamna i Danmark när d gäller syskonförsök t vårt mirakel i framtiden eftersom dom bara beviljar en DI..Längtar så ja kan smälla av emellanåt å kommer på mig sj när ja inte tycker att han e lika engagerad som jag å påminner mig om att vi (jag) inte får glömma att vi inte bara e tillsammans för att bli föräldrar. En ständig process..

  • väntar på mirakel

    Längtan 30!!
    Var i danmark ska ni göra di?
    Vi stod ett år i kö innan vi fick göra och just då så hade vi inte så mycke pengar att betala det själva.

    Men syskon blir i danmark!! storkklinik ska vi göra det på.
    Har ni varit i kontakt med någon och så?? Det går ju fort när man väl hört av sig.

    Frontline
    DI står för Donator insemination, min man är steril!

  • Längtan 30
    väntar på mirakel skrev 2012-02-23 22:16:03 följande:
    Längtan 30!!
    Var i danmark ska ni göra di?
    Vi stod ett år i kö innan vi fick göra och just då så hade vi inte så mycke pengar att betala det själva.

    Men syskon blir i danmark!! storkklinik ska vi göra det på.
    Har ni varit i kontakt med någon och så?? Det går ju fort när man väl hört av sig.

    Frontline
    DI står för Donator insemination, min man är steril!
    Vi gör första försöket på Gyn Grönlund på Helsingör e d tänkt :) Snabba svar på mail, trevligt bemötande å priset för DI där e bland dom lägsta. Får se hur många egna DK försök vi har råd m själva under väntetiden på reproduktionsmedicin..

    Ska göra hiv, hepatit å rödahundtesterna nu i mars så e d fixat iaf, mer tester behövdes inte eftersom ja gjorde min hss i januari. Lutar åt Pergotime+ovitrelle behandling eftersom min cykel e oregelbunden å gör lite som den sj vill. *suck*

    Har ni nåt inplanerat syskonförsök i år ?  
  • väntar på mirakel

    om man behöver hormonbehandling, får man ordna det i sverige då eller erbjuds det där oxå?

    Nej inget syskonförsök iår. vi vill ha 3-4 år mellan barnen och vår dotter har precis fyllt 1.

    Men på skoj säger vi att vi håller på med syskon eftersom vi sparar pengar till di : D 

  • väntar på mirakel

    OJ!! Vad billigt det var på gyn grönlund!! det stället har jag missat! Ovh det är mycke närmare för oss att åka!
    Vad glad jag blev nu! 
    har du bara haft mail kontakt med dom? tycker danska är svårt och engelska suger jag på! jobbigt om man måste ringa!
      Såg att dom hade hormonbehandlingar oxå =)

  • Längtan 30
    väntar på mirakel skrev 2012-03-22 13:20:40 följande:

    om man behöver hormonbehandling, får man ordna det i sverige då eller erbjuds det där oxå?

    Nej inget syskonförsök iår. vi vill ha 3-4 år mellan barnen och vår dotter har precis fyllt 1.

    Men på skoj säger vi att vi håller på med syskon eftersom vi sparar pengar till di : D 


    ja d fixar Dr Lars Jag nämnde att jag har oregelbunden mens å att de rekommenderat pergo + ovitrelle på SU inför vår start i höst/vinter (OM d inte tar sig i DK som ja naturligtvis ej berättat om..) så han har lovat att han ska skicka recept. Har dock inte fått d ännu så ja ska maila å kolla om han skickat d ännu lr ej. Förresten behöver man inte göra nåra tester, han mailade tbax att ja inte behövde göra nåt mer eftersom ja gjort min HSS i januari. Ska dock, för min egen skull boka till för cellprov eftersom d va 2 år sen sist.
    väntar på mirakel skrev 2012-03-22 13:25:34 följande:
    OJ!! Vad billigt det var på gyn grönlund!! det stället har jag missat! Ovh det är mycke närmare för oss att åka!
    Vad glad jag blev nu! 
    har du bara haft mail kontakt med dom? tycker danska är svårt och engelska suger jag på! jobbigt om man måste ringa!
      Såg att dom hade hormonbehandlingar oxå =)
    Hihihi ja, dom e väl relativt nya/okända..Ja va inställd på storken men letade febrilt efter billigare kliniker, så när ja fick tipset av nåra andra här på FL (i regnbågsfamiljtrådar) så blev ja glad å överraskad. CFC e lika billiga, dock vet ja inte hur mkt  tester man måste göra inför försök hos dom.

    Har enbart mailat m Dr Lars, han ska enligt andra tjejer ja "pratat m" på FL va bra/hyfsad på svenska. Ifall man måste ringa. Va gäller hormonerna behöver du inte oroa dig, han fixar d.
  • Längtan 30

    Här blir d dock syskonförsök när vi har fått vårt mirakel, förhoppningsvis om ett år blir vi föräldrar hoppas vi, men d återstår ju att se hur många försök vi blir tvugna att göra. Ja e ju 30+ å sambon likaså, så runt 10mån efter första börjar vi nog försöka göra syskonförsök.

Svar på tråden Till er alla! <3