Assistansbolag och anhörigassistenter!!!
Jag lägger till i favoriter!
Vi skall söka assistans för vår kille - väntar bara på läkarintyget plus finputsning på själva ansökan.
tänkte på det här med föräldra ansvar - vad räknas som det?
Jag lägger till i favoriter!
Vi skall söka assistans för vår kille - väntar bara på läkarintyget plus finputsning på själva ansökan.
tänkte på det här med föräldra ansvar - vad räknas som det?
Vi skall träffa det assistansbolaget vi har kontaktat på onsdag - allt är klart annars i form av ansökningar och läkarintyg osv.
Nu skall vi bara få skickat in korttidsboende ansökan och förnyelse om vårdbidraget med... Jag vet att man riskerar att tappa vb om vi blir beviljade assistans men om det drar ut på tiden med assistansen vill jag inte ha något glap på vb utbetalningarna.
Det är så tufft och ingen som inte är i samma situation kan förstå! Ibland blir jag så trött på folk som uttrycker sig klumpigt och dumt... jag har inte valt Linus - jag valde ett barn och fick en Linus.
Håll tummarna för oss i morgon - dags för möte med assistansbolaget!
Liten får följa med - skall vabba i morgon för han är rosslig och lite halvkass...
Han vi skulle träffa var sjuk så det bidde inget...
Vi skulle besöka dom - det är lättare på ett sätt eftersom de finns inne i Göteborg och vi bor utanför.
Hej hopp
Behöver lite tummar tills på torsdag - då kommer FK för att bedöma om vi skall få assistans eller inte.
Har skickat in ansökan med vår beskrivning samt läkarintyg och allt sånt - det dom vill ha mer är antal timmar vi lägger ner och jag tycker det är skitsvårt!!
Hjälp emottages med tacksamhet - hur mycket tid lägger ni ner? Han kräver ju passning 24/7 men samtidigt behöver vi inte stirra på honom men hela tiden vara nära.
vi har varit i kontakt och skall gå via ett assistansbolag men tyvärr har vi inte hunnit få till en "dejt" - däremot har vår kontakt läst igenom ansökan och tycker den är bra vilket är skönt.
Det är ju hela dygnet men inte aktivt - men ändå är det eftersom ett öra är konstant på helspänn...
tack - jag återkommer!
Det gick bra igår tror jag - det är ju ett första möte där allt skall sammanställas och sen gås igenom och bedömas så vi får se vad resultatet blir.
En fråga till er som har assistanstimmar och ganska många sådana, hur har ni de uppdelat? Delar ni i familjen på timmarna? Jobbar någon av er? HAr ni utomstående oxå?
Tack Skumboll - du besvarade egentligen vad jag undrade, just det med jobb och kombinera.
Får jag fråga hur ni har delat upp timmarna - när tar maken tiden? Lite ego jag vet - men jag vill verkligen inte sluta jobba men maken skulle kunna tänka sig det.
Miljarders frågor poppar runt som popcorn i huvudet...
Tack!! då är jag med lite mer :)
nu är det bara att vänta.
nä, ingen aning!
bakslaget just nu är att vår förnyelse av vb som jag skickade in i slutet av mars har inte kommit in och blivit registrerat :(
jag var sen med omansökan för det går ut i maj och nu blir det ännu mer fördröjt :(
vi har blivit beviljade!!
tog inte ens en månad
vi har fått 63 timmar - all vaken tid, plus en timme på natten, minus en timme föräldraansvar och minus tiden på förskolan. Känns jättebra - nu skall vi bara få allt annat att falla på plats :)
vi har precis blivit beviljade 63 tim/vecka och liten fyller tre i juli.