• pcalma

Assistansbolag och anhörigassistenter!!!

Hej! Jag har precis skickat iväg intyg och inväntar ett möte 7/5 med frösunda.
    Jag har 4 barn varav de två yngsta (6 och 8 år) har autistiskt syndrom, adhd och dysomni mm.
    Är det "lättare" att få beviljade timmar när det gäller två barn??

• pcalma

Jag har 2 barn med autism/adhd mm (normalbegåvade) och vi får hem Frösunda för intervju på måndag. Vi har två andra barn oxå, ena tjejen med Asperger men det är de två små vi sökt ass för (6 och 8 år)
    Vad tror ni om våra chanser??

• pcalma

Igår kom frösunda och var här mellan 14-17:15. Vi hann bara gå igenom Matilda 8 år så hon var här samma tid idag och då gick vi igenom Anton.
    Hon trodde att vi skulle få igenom. Nu är det bara att vänta och se!

• pcalma

Usch vad svårt det verkar vara!!! Att få beviljade timmar!!
    Vi har 3 barn med autism och har sökt för våra två yngsta på 6 och 8 år.
    De är normalbegåvade och jag hyser hopp till att våra hemska nätter ska få bägaren full om man säger så! Än sover inte 8-åringen och 6-åringen som somnade 21:30 sover till Max 03:00 (kan vaknar redan kl 01)
    Dagarna är väldigt tuffa och man klarar dem inte själv med båda små.
    Vet inte hur vi ska orka om vi inte får igenom detta!
    Jag vill ta tjänstledigt från mitt jobb så jag kan ägna tiden som de är i skolan åt möten samt städ och handling. Komma i fas igen!
    Nu har jag en 85% tjänst som jag är tjl från så jag bara jobbar 50% och de tider som 8-åringen går i skolan.

• pcalma

Tack Millchan: Vi har anlitat Frösunda och de har jurist!
    Vi har intyg på allt förutom på att M har assistent i skolan (samt hennes behov där), As språkstörning (för gammalt intyg) samt intyg på att À får assistent i skolan, men dessa är på gång!

Svar på tråden Assistansbolag och anhörigassistenter!!!