Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

Pojkar och hästridning?

Eftersom det verkar vara genusfrågan du är ute efter så röstade jag på stöttar till max eftersom det är vad jag tycker att man borde göra för barnen borde få prova på allt oavsett kön. Dock kommer jag i realiteten troligen inte uppmuntra mina barn att rida trots att jag själv alltid hållit på med det, eftersom jag hellre vill att de ska syssla med lagsporter. Möjligen skulle de få rida på ridskola men inte ha egen häst i privatstall eftersom det är otroligt tidskrävande för både barn och föräldrar och om där inte är några andra barn så hindrar det barnet från att umgås med vänner eftersom så mycket tid går åt till att vara i stallet. Dessutom skulle jag få göra allt själv där eftersom min sambo är allergisk, så jag kommer försöka undvika att de blir intresserade av ridning.

• Seven Costanza
    Paisley skrev 2012-02-17 20:59:26 följande:
    Varför?
     Svarar för mig själv: för att det tar för mkt tid, är dyrt och i längden skulle jag tycka det var bättre om ungen höll på med lagsporter eftersom man då som förälder inte måste vara med varje gång. Har själv häst och haft sedan tioårsåldern.
Svar på tråden Pojkar och hästridning?