Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Hur blir livet efter första barnet?

Förändras livet mycket efter första barnet?
    Kan ni göra saker trots barn?
    Kan ni sova?

Vi ska göra barn snart, men jag börjar känna mig rädd när jag tänker efter hur livet kanske blir efter att barnet kommer.
    Vi vill ha barn och vi är glada över att snart börja.

Sen läser man mycket här, man börjar tänka och fundera!!

Hur har det varit för er?

• Svar på tråden Hur blir livet efter första barnet?
  • Anonym (Rädd)

Vårat förhållande/liv är hur bra som helst. Vi längtar efter barn, samtidigt som man blir lite små rädd att man helt plötsligt har en människa att ta hand om :)
    Vi ser fram emot det ändå. Har alltid velat och längtat efter en bebis.

• Anonym (Rädd)
    Anonym skrev 2012-02-17 15:57:39 följande:
    Vårt barn har alltid sovit bra.
    Annars känner jag mig väldigt fri med barn, rest på semester själv med barnet flera gånger både utomlands och även tältat i sverige.
    Ute mycker mer i skog och mark än jag va innan, har alltid gillat det men det är ju inte kul att gå ut själv.
    Jag har fått fler vänner efter att barnet föddes. Vi bor på en liten ort där det är svårt att "komma in" när barnet föddes så började jag gå på förläldraträffar och träffade där ortsbor som jag inte känt innan.

Jag älskar att ha barn och tycker att det är en frihet. Underbart helt enkelt!     
    Vad härligt det låter. Det är såna här inlägg som gör att man känner sig bättre :)
  • Anonym (Rädd)

Ni gör mig glad av era inlägg och känner ännu mer längtan nu :) Tack ska ni ha.

• Anonym (Rädd)

Ja precis. Håller med er om detta.
    Vi båda ska naturligtvis få tid till att få göra saker på egen hand, men också så skall man kunna ställa upp för varandra. Vi har pratat om det, så det är ingen fara.

Jag vill inte vara den som säger åt min sambo att sitta hemma för att jag gör det. Jag vill att han ska kunna göra vad han vill, trots att vi får barn o han tycker likadant.
    Vi har väldigt bra kontakt med våra föräldrar, vi träffar dem ofta och dom har inget emot att kunna sitta barnvakt ibland.

Mamma längtar ihjäl sig snart efter att få bli mormor :)

• Anonym (Rädd)
    Malima skrev 2012-02-17 16:50:55 följande:
    Livet förändras,utan tvekan- men till det bättre om du frågar mig! Det finns inget som är så underbart som ett leende från ens eget barn!
    Jag och min sambo har kommit närmare varandra nu när vi delar något så underbart som ett barn. Men vi har inte fått det gratis-vi jobbar för det! Bl.a. är vi noga med att prata om det som känns jobbigt, vi unnar varandra sovmorgon och egentid och delar på barnarbetet och hushållsarbetet.
Svar på tråden Hur blir livet efter första barnet?