Inlägg från: VeraCB |Visa alla inlägg
  • VeraCB

Kåldocksintresserad

Jag fick inte heller någon kåldocka när jag var liten... (eller, jo, efter mycket tjat fick jag en kopia, utan adoptionspapper...)
    Så därför tvingade jag min mamma att köpa en till min dotter (nu 10 mån) i julklapp... Hon älskar den ! Var helt hysterisk när mormor inte fick ut den tillräckligt fort ur kartongen !
    Eftersom att min dotter var så hårdhänt med dockan, trasslade till håret och så, var jag tvungen att köpa en till mig själv också, som får sitta i kartongen.. (199:- på COOP)
    Dessutom hämtade jag hem min gamla kopia och sydde nya kläder åt henne, det har hon förtjänat...

• VeraCB

Den min mamma köpte före jul kostade 299, men den jag köpte strax efter jul kostade 199, och jag såg i början av den här veckan att de fortfarande kostade det !
    Kunde knappt hålla mig från att köpa fler, nu vill jag ju ha med olika headmolds, min och dotterns har samma.
    Toys R us, synd att de inte finns här !

• VeraCB

Vad spännande ! Ser fram emot att se bild !
    Jag tycker att de från 80-talet var finare, tycker nog att det kan vara värt att betala lite för en speciell docka...

Var det annan tillverkare på 80-talet ? De vi har här är ju Play Along, och jag har letat en docka som har "vanlig" mun, inga tänder eller konstiga leenden, utan bara ett smalt leende, men det verkar inte finnas bland de nytillverkade?!

Var på COOP idag igen, men köpte ingen docka...

• VeraCB

Trodde nog att det var så... När man tittar på bilder så finns det så fina från Coleco...
    Kanske man skulle ta och leta sig mot Ebay ändå ?!

• VeraCB

Hihi! Vi är fler !
    FAst jag tvingade min mamma att köpa en till dottern, men blev tvungen att köpa en till mig själv också, hon tyckte för mycket om sin !

• VeraCB

Jag var och hämtade min gamla docka (kopia) och sydde nya kläder åt henne, hur kul som hellst ! Ritade av kläderna som dotterns docka har.

• VeraCB

Inte än tror jag, men har sett at man kan beställa från www.cabbagepatch.com , så kanske kommer det så småningom.
    Fanns både kläder och skor ! (Kopian som jag sytt kläder åt har inga skor, men jag tror INTE att hon får några från USA

• VeraCB

Har kikat runt på Ebay efter CPK`s, men blir lite skraj över betalning och så,
    Paypal verkar vara sättet att betala på, men hur funkar det, är det enkelt ? Är det där man skriver sitt Visakortsnr, men mottagaren inte kan se det ?

Hur gjorde du Auro ?

• VeraCB

AHA! Gäller att leta kompisar då kanske ... Vem kan tänkas...
    Jag ska nog ta och kolla, brukar ju köpa på Tradera, kan väll inte vara så svårt med Ebay ?!

• VeraCB

Jiippiii!
    Nu är det en bebis på väg till mig också (kåldocksbebis alltså...)
    Ebay var ju skitenkelt, å, vad jag kan göra av med mycket pengar nu !

Svar på tråden Kåldocksintresserad