• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • MimmiLina

Dom har en del på E-bay tror jag.

Visst är dom söta? Jag har en från 1984, med adoptionsbevis. Den ska jag spara tills jag blir 90.

Här är en länk: www.cabbagepatchkids.com/

• Auro

MimmiLina:
    Jag budade t o m på en fin på just E-bay, men det har blivit strul med postgången, eller snarare: de som säljer vill inte skicka den annat än som rek. - det blir 24 dollar. Lite väl mycket för en gammal docka som bara kostar 6 dollar!

Collt att du har från -84, då var de som mest tuffa, tycker jag! de som finns nu (som min dotter har en) är lite för sötsliskiga i både ansikts- och klädstil!

• Crazy Baby

Jag fick aldrig en egen kåldocka när jag var liten, så nu när de är poppis igen så kunde jag inte låta bli att köpa en åt min lilla flicka. Boo är bara 8 månader så dockan kommer att få sitta i bokhyllan ganska länge, men oj, vad fin den är!

• Sandreli

öh.. jag tror att jag samlade på filmisar av några andra dockor (som var skitäckliga) som hette Garbage Pale Kids, är det samma "stuk " som cabbage patch kids?*fövirrad*

• Auro

Sandreli: hih, Garbage pail kids hette de där korten, de är en parodi på Kåldockorna. jag har ett med mitt eget namn på spegeln i hallen! De var också coola!

• MimmiLina

Auro - Ja, det låter ju liiite väl dyrt. Jag måste kolla in den nya generationen kåldockor! Har sett dom i reklamen på tv bara än så länge.

Vad kostade din nya docka Crazy baby? Är dom svindyra? Har för mig att dom är det.

• Sandreli

Auro: aha, var det så det var?? Åh, jag blev just så rädd att endast jag sett dedär snuskiga pale kids, men lättad av att höra att de fanns och var en parodi!!!

• Auro

De nya finns b la på City Gross (Kungens Kurva) mycket billigare än i leksaksaffärerna. På Brio såg jag Kåldockor under mellandagsrean för 399:-.

• MimmiLina

sandreli - Ja, det där var den elaka versionen av kåldockor, en stygg parodi. Hade helt glömt dom där korten... Fula.

Egentligen heter dom ju Cabbage Patch kids, men dom där korten hette Garbage Pail Kids. Haha, lite fyndigt dock.

Svar på tråden Kåldocksintresserad