• Anonym (mamma)

pappan kan inte sammarbeta!

Hur ska man göra när pappan till mitt barn inte kan sammarbeta..

han går inte att nå på telefon, svarar inte trycker bort när man ringer, svarar inte på sms lr mail...

barnet få¨r inte gå på sina kompisars barnkalas för honom , han lämnar av henne en bit från min lya..

När det gäller barnen så ska man väl svara på sms å telefon samtal....?! familjerätten kan inte hjälpa mej..för dom kan inte tvinga han å gå på sammarbete samtal... va gör man då! finns ju ingen som kan hjälpa mej!! 

Mitt barn blir lidande för allt han har gjort..../ Gör...

• Svar på tråden pappan kan inte sammarbeta!
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-02-19 20:33:48 följande:
    okej...har ju knappst råd till å stämma han, men nått måste ju göras....inte ens farmor går å få tag på...vuxna människor som beter sej så här illa...är ju min lilla tjej som blir lidande...

hur lätt är det å få ensam vårdnad i tingsrätten då? dom kan väl dömma lite hur dom vill?! 
    Varför behöver du få tag i honom och vad i hela världen ringer du farmor för?
  • Anonym

jag skulle nog säga att pappan har samarbetssvårigheter för man måste faktiskt prata med varandra om man ska ha gemensam vårdnad. det är ju ingen som vet vad ts vill säga när hon ringer. hon kanske ringer en gång i veckan för att diskutera kalas, skola/dagis, nåt kanske har hänt som man borde ta. barnet kanske är sjukt och inte kommer till överlämnadet om det sker på dagis/skola. två gånger i veckan tycker jag nog man kan prata med varandra 5 min och ta det viktiga. småpratandet behöver man inte ta.

• Anonym (sambo)

MIn sambo trycker också bort sitt ex, och tillika hans barns mamma ibland. Varför? För att hon är jobbigt som fan. Hon smsar/ringer mellan 3 och 20 ggr per DAG och om ingenting. Hon kan ringa och säga att barnet är snorigt igen. Eh jaha?

Är du sån? Ringer om allt och ingenting? Isf förstår jag honom. Om han totalt skiter i att svara oavsett vad du smsar/mailar om (för ring inte om det inte är akut, finns ingen anledning) så har du iaf gjort vad du har kunnat.
    Och småsaker är enkom irriterande att få mail/sms om, lägg ner det om du gör så.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-21 11:20:50 följande:
    jag skulle nog säga att pappan har samarbetssvårigheter för man måste faktiskt prata med varandra om man ska ha gemensam vårdnad. det är ju ingen som vet vad ts vill säga när hon ringer. hon kanske ringer en gång i veckan för att diskutera kalas, skola/dagis, nåt kanske har hänt som man borde ta. barnet kanske är sjukt och inte kommer till överlämnadet om det sker på dagis/skola. två gånger i veckan tycker jag nog man kan prata med varandra 5 min och ta det viktiga. småpratandet behöver man inte ta.

Man måste inte ringa. Vi mailar en gång/vecka och det räcker. Har vv och överlämnade på skola.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-21 11:28:02 följande:
    Man måste inte ringa. Vi mailar en gång/vecka och det räcker. Har vv och överlämnade på skola.

alla har inte vv och överlämningar på skolan fungerar ju bara om barnet är friskt. du kan ju inte lämna ett sjukt barn på skolan bara för att den andra föräldern ska hämta där. då måste man ju hämta hos den andra föräldern.
    ringer man 1-2 ggr i veckan det är inte mycket. men som nån sa 20 ggr om dagen då förstår jag också att man stänger av. mitt ex ringer mig periodvist tusen gånger i veckan och ja jag erkänner stänger av. skickar ett sms om att jag inte kan ta samtalet men han får gärna smsa vad han vill. då brukar han ringa och ringa och ringa.... ringer mitt ex max 2 ggr i veckan och då handlar det alltid om barnen, dom bor hos mig och har vh umgänge med sin pappa. han borde ju veta om dom inte är i skolan eller om hans planer för helgen måste ändras pga sjukdom eller aktiviter. 
  • BioBonus
    Anonym skrev 2012-02-21 11:28:02 följande:
    Så gör vi också.

Allt, utom självklart akuta saker som benbrott tex, sköts via mail. Läser och svarar ca 1 g/vecka någon dag innan avlämning så man vet att info som kan påverka den andres vecka kommer fram.
    Avlämning på fritis. Pratar med bonus några gånger i veckan.

Jag känner så här - när man har vv boende så är det otroligt viktigt att information kommer fram till den andre föräldern på ett korrekt sätt. Och att överenskommelser är glasklara. Då är det bättre att ha det per mail. Då vet man precis vad som sagts och vad man kommit överens om. När man ska ta det per telefon blir det ofta missförstånd även i de bästa relationer, och sms är oftast för kortfattade för att vara ett dialogforum.
  • BioBonus

Och angående barnkalas så är det inte alls säkert att våra barn får gå på alla de blir bjudna till heller. Har vi något inplanerat som vi anser går före så får kalaset vara.
    Skulle vi ha något/några av barnen bara vh så tror jag att det hade blivit ännu färre kalas om jag ska vara ärlig. Då bir ju helgerna ännu mer heliga och man kanske inte vill att de ska vara borta flera timmar...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-21 11:32:12 följande:
    alla har inte vv och överlämningar på skolan fungerar ju bara om barnet är friskt. du kan ju inte lämna ett sjukt barn på skolan bara för att den andra föräldern ska hämta där. då måste man ju hämta hos den andra föräldern.
    ringer man 1-2 ggr i veckan det är inte mycket. men som nån sa 20 ggr om dagen då förstår jag också att man stänger av. mitt ex ringer mig periodvist tusen gånger i veckan och ja jag erkänner stänger av. skickar ett sms om att jag inte kan ta samtalet men han får gärna smsa vad han vill. då brukar han ringa och ringa och ringa.... ringer mitt ex max 2 ggr i veckan och då handlar det alltid om barnen, dom bor hos mig och har vh umgänge med sin pappa. han borde ju veta om dom inte är i skolan eller om hans planer för helgen måste ändras pga sjukdom eller aktiviter. 
    Då behåller man barnet hemma hos sig tills hon/han kan återgå till skolan!

Min mans ex kan inte diskutera muntligt, antingen slänger hon ur sig med massa onödigt dravel, skit, hot, kränkningar, eller så slänger på luren, så min man vill ha allt skriftligt för att just undvika tidsfördrivet på massa onödig info, och att det inte blir missförstånd då man kan skriva ut mail frågor och svar vid bråk, tjafs och tvist.

Gemensam vårdnad utan telefon eller öga för  öga, eller bara med mail,  fungerar alldeles utmärkt ,
    Om man håller sig till barnets bästa och inte maktmissbruk eller egen mäktighet över barnet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-21 11:20:50 följande:

-Kalas kan man maila om.
    -Skola/ dagis kan maila eller info pappan lika väl som de kan informera mamman, eller är det bara mamman som alltid ska vara först med och bli informerad ?
    -Om barnet insjuknar så kan man väl skicka ett sms att nu har h*n insjuknat och är hemma, jag eller du som ska vabba?
Svar på tråden pappan kan inte sammarbeta!