Anonym skrev 2012-02-21 11:32:12 följande:
alla har inte vv och överlämningar på skolan fungerar ju bara om barnet är friskt. du kan ju inte lämna ett sjukt barn på skolan bara för att den andra föräldern ska hämta där. då måste man ju hämta hos den andra föräldern.
ringer man 1-2 ggr i veckan det är inte mycket. men som nån sa 20 ggr om dagen då förstår jag också att man stänger av. mitt ex ringer mig periodvist tusen gånger i veckan och ja jag erkänner stänger av. skickar ett sms om att jag inte kan ta samtalet men han får gärna smsa vad han vill. då brukar han ringa och ringa och ringa.... ringer mitt ex max 2 ggr i veckan och då handlar det alltid om barnen, dom bor hos mig och har vh umgänge med sin pappa. han borde ju veta om dom inte är i skolan eller om hans planer för helgen måste ändras pga sjukdom eller aktiviter.
Då behåller man barnet hemma hos sig tills hon/han kan återgå till skolan!
Min mans ex kan inte diskutera muntligt, antingen slänger hon ur sig med massa onödigt dravel, skit, hot, kränkningar, eller så slänger på luren, så min man vill ha allt skriftligt för att just undvika tidsfördrivet på massa onödig info, och att det inte blir missförstånd då man kan skriva ut mail frågor och svar vid bråk, tjafs och tvist.
Gemensam vårdnad utan telefon eller öga för öga, eller bara med mail, fungerar alldeles utmärkt ,
Om man håller sig till barnets bästa och inte maktmissbruk eller egen mäktighet över barnet.