GI hjälp tack!
Puff Puff
Är det okey med en burk keso fetaost/oliver nu och en avocado ?
Puff Puff
Är det okey med en burk keso fetaost/oliver nu och en avocado ?
Alltså det jag menar ÄR att
Minimor78 skrev
"Försök ta en fetare yoghurt, tex turkisk yoghurt." och "Vill du absolut ha bröd kan du ta Finn crisp, men ta då smör & fet ost på"
Och då diskuterar vi GI som tråden handlar om
Den enda som nämnt fet yoghurt är Minimor78 och det var för att jag skrev att jag åt yoghurt 1,5% då tyckte hon jag skulle välja en fetare yoghurt.
Ska man gå den stränga vägen med GI i starten ska man undvika potatis, pasta och ris helt.
Citerar:
Rött ljus – dessa livsmedel bör du undvika:
"Potatis, vitt ris, pasta, couscous, bröd, hamburgare, pizza, vetemjöl, godis, kakor, bullar, chips, saft, läsk, fruktyoghurt, frukostflingor"
"För att snabbt och enkelt gå ner i vikt bör man vara noggrann att hålla sig till listan"
Min fråga i trådstarten är
GI hjälp tack
Jag presenter hur jag ter nu och vill ha förslag/tips på vad jag kan äta för mål under dagen, så enkelt var det!
Men VAD som förvirrade mig var att Minimor78 skrev välj en det yoghurt och fet ost och sedan läser jag på en annan sida:
GI frukost
lättmargarin becel??
mager leverpastej??
filmjölk lätt??
Då blev jag konfunderad då både Minimor78 svarar på vad jag ska äta som GI och den sidan nämner också enligt GI
Mer frågor till Minimor 78 Förlåt generad !!
Har du tips på fyllning till avokado?
Smoothie?
Nötter tål jag inte?
Makrill tycker jag inte om?
Omelett skulle jag kunna tänka mig att göra om jag kommer på någon god fyllning?
Man ska alltså inte vara rädd för fett? Vanlig grädde i maten? fet hårdsost? Hur är det med creme bonjour ostarna? Övrigt fett?
Ojojoj vad frågor, förlåt, men för mig funkar det mycket bättre att få tips och gå efter dem än att jag ska sitta och leta och plocka ihop, då blir jag alldeles förvirrad