GI hjälp tack!
Jag brukar tänka att jag slår ut det jag ätit över hela dagen. Då kan jag tex äta lite mer kolhydrater till frukost om jag är mer noga resten av dagen.
Ät inte för små portioner bara för att spara in på kalorierna. Då kan kroppen iställte ställa in sig på svält.
Vaniljyoghurt och fruktyoghurt har ofta mycket socker vilket inte är bra GI. Välj hellre från de saker jag föreslog.
Frukt går bra, men undvik melon, banan och druvor som har högt GIvärde.
Jag tar också Finn crisp orginal.
Jag föreslår att du blandar egen musli. I de flesta större Coop & Ica butiker kan du köpa egen musliblandning i lösvikt. Ta då övervägande del fröer, inte en massa gryn som ger högt GI.
Bra är solrosfrön, pumpakärnor, psylliumfrön och sesamfrön. Man kan också ta lite puffad quinoa istället för grynen.
Allt detta går att köpa på påse om det inte finns en lösviktshylla i din affär.
Variera salladen med ungnsbakade grönsaker och kokta grönsaker.

Hur ska man veta att man inte äter för mycket/för lite på en dag?
Åh melon och druvor som är så gott

Tack för tips!
Ja variera med ungsbakade grönsaker och kokta kan man ju göra, tack för tips, lär ju bli trött på den sallad vi gör annars MEN som jag ÄLSKAR NU, ruccolasallad, tomat, oliver, paprika, gurka, soltorkad tomat och fetaost

Jag tänkte just idag när jag åt keso feta/oliv och en avokado, OJ detta kan jag ju inte hålla på med, jag kommer ju tröttna snabbt