Bilstol till 3-åring
Vi har en britax multi tech. sonen låter ungefär som din lite lättare han är strax över 16kg och var på 2.5 års kontrollen 99 cm han fyller 3 om 2 månader och har vuxit lite sen senaste mätningen men jag har inte kollat vad hans längd är.
Han sitter bra i min mammas bil i multi tech men i vår bil som har lite skålformade säten sjunker stolen in så han får väldigt lite benutrymme. Jag är glad om han kan sitta bakåtvänd i den fram till 3,5 år. Han har iaf slutat protestera över att han få ha benen uppe i ansiktet för att få rum. Hans gamla britaxstol (minns inte vad den heter och den finns inte på marknaden längre) gav betydligt bättre benutrymme men den blev så hög i vår bil att det är omöjligt att få in honom i bilen utan att dunka i hans huvud i dörröppningen eller knäcka våra ryggar (klättra upp i den klarade han inte själv)
Annars är jag nöjd med stolen och den har många inställningar för att anpassa efter barn i olika storlekar. Bland annat är nackskyddet och bältet två olika inställningar sen kan man flytta sidoskydden så stolen blir trängre eller rymligare. Den ska a även gå att använda tills barnet är ca 6 år.