• Nya livet

    Börjat träna på gym :-)

    Har nu tränat på gymmet i snart 2 veckor... försöker komma iväg 3-4 gånger/veckan.
    Tränar mest för att gå ner i vikt, vägde 77 kg när jag startade och är 168 cm lång.   
    Var så gott som otränad när jag startade, men har alltid varit stark i armar...
    Har hitills kört 20 min på crosstrainern (level 3) och sen styrketräning i ca 30 min. Detta kör jag 3-4 gng/veckan.
    Min fråga är...räcker det att köra så för att gå ner i vikt? Försöker samtidigt tänka på vad jag äter. Frukosten består oftast av fiberhavregrynsgröt med antingen bär eller frukt. Ibland en frukt på förmiddagen och sen oftast ex tonfisksallad till lunch. Middag vid 4-tiden som består av minst halva tallriken sallad. Försöker undvika kvällsmackan även om den såå god, ibland går det, ibland måste jag verkligen ha den.
    Vad tror du? 

  • Svar på tråden Börjat träna på gym :-)
  • Träningsexpert Elmina

    Vad kul att du kommit igång! Det låter som en bra plan och håller du ett högt tempo (blir svettig/ andfådd) tror jag säkert att du kommer att gå ner i vikt. Som du skriver är kosten viktig och jag tycker att du gott kan äta din kvällsmacka. Du behöver lite energi innan natten så du kan bygga muskler. Ät gärna något proteinrikt till som ett ägg eller keso, så har du de bästa förutsättngarna att bygga muskler.

Svar på tråden Börjat träna på gym :-)