Ett tredje barn eller abort?
Vill gärna skriva av mig, eller få råd, för nu bara snurrar det i huvudet... Jag och min man har två fina barn som är 5 och 6 år gamla. Jag har inget fast jobb, utan ett gravvik, och min man har en fast deltidstjänst. Nytt hus, som passar oss 4 perfekt. Planen är att om jag inte får något annat jobb i det yrket jag har nu, ska jag utbilda mig till ngt annat yrke. Vi är några år under 40. Oplanerat har jag blivit gravid, det var inte meningen, och egentligen häftigt att jag blivit det, eftersom vi fått ta hjälp för att bli gravida förut. Men nu har jag lite panik, vill inte vara gravid ena stunden, och andra stunden känns det som om vi kanske ångrar oss om vi gör abort. Min man vill helst behålla barnet, men jag är mycket orolig för framtiden, hur det ska funka ekonomiskt förstås, hur jag ska orka, hur vi ska kunna fixa större hus osv osv. Är nog bara i v. 4, ska ringa mvc och prata med någon båda två. Hade vår ekonomi varit tryggad eller jag fast jobb hade det kanske varit annorlunda, nu känns det bara som för mycket med denna ovisshet och oro!!!