Inlägg från: Anonym (Krossad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krossad)

Min sambo- en missbrukare av sex/amfetamin?? Hjälp!!

Hej alla!

Min sambo sedan 8 år tillbaka har hamnat i ett sorts missbruk av amfetamin.
    Han tar inte dagligen men däremot flera gånger i månaden. Detta är givetvis ett stort problem för mig/familjen. 
    Han sitter nätterna igenom hemma & pysslar och tror han får gjort massa saker i hemmet (vilket inte stämmer utan blir bara kaos av det hela) eller så är han hos likasinnade vänner nätterna genom.

Saken är den att han vill sluta med detta och vill inte leva på detta viset. Men mitt i allt detta kaos så blir han liksom "världsmästare" och tror han klarar av allt. Men det går ju inte.

Som om det missbruket inte räckte så strular han till det såpass mycket att han inleder typ "knullförhållanden" med sk pundarbrudar. 
    Jag har kommit på honom ett par gånger. Han blir förtvivlad,ångrar sig och vill ju absolut inte göra så här mot mig för att han älskar mig bla bla bla. Jag blir lika förkrossad varje gång men förlåter och hoppas på att det inte ska hända igen. Men nu har jag kommit på honom igen.

Jag känner mig fruktansvärt sviken och dum men jag vet ju att detta är inte min kille i normala fall. Jag älskar honom jättemycket men hur ska man få tillbaka tilliten?
    Hur ska vi komma på fötter igen? Kan vi det? 

Vill gärna ha goda råd om det finns nån som varit i liknande situation eller vet hur jag kan få hjälp.  

Hoppas jag inte skrivit för rörigt, jag svarar givetvis på frågor om ni undrar något.
    Det är svårt att få med allt på en gång.. 

Tack på förhand

• Svar på tråden Min sambo- en missbrukare av sex/amfetamin?? Hjälp!!
  • Anonym (Krossad)

Ja, han vill inte hålla på. 

Han går och pratar med en beteéndevetare iom detta. Han i sin tur har ringt runt för att se om det finns möjlighet till hjälp/behandling men får svaret att han inte får plats eftersom det är frivilligt. 

Jag blir så jävla frustrerad för jag vill vara med honom och vill att vi ska fungera som en normal familj(vi har barn) men kan ju naturligtvis inte acceptera att han är otrogen mot mig om och om igen. Samtidigt som drogen tar bort mer och mer av den mannen jag älskar..

• Anonym (Krossad)

Tack för era svar.

Som läget är nu så bor vi i bostadsrätt och jag har kontaktat mäklare som kommer på onsdag. Det är så mycket som måste klaffa känner jag. Det är inte helt lätt att få lägenhet här. Hade jag bara kunnat så hade jag tagit barnen och flyttat men det är ju så mycket som måste lösas. Men jag har i varje fall börjat.

Hans användning av droger har väl alltid funnits där sen långt innan vi träffades men då var det bara som "partydrog" Och så var det tills typ för 3-4 år sen.

Sen har vi haft det tufft med ekonomin trots bra betalda jobb, vi har dragit på oss onödiga skulder. Vi borde ha sålt lägenheten för längesen och ordnat upp ekonomin men istället försökte vi kämpa på. Och det var väl i den svängen han började missbruka.. 

Han går ju hos en beteéndevetare som är "ett straff" för att han blivit tagen med droger(soc blev också inblandade). Där pratar han om allt möjligt som tex sina otroheter. Jag har även varit med på ett möte. 

Jag vet alla saker jag borde & måste både för min skull och för barnens skull.
    Jag är även medveten om att jag tar hans agerande i försvar ibland fast jag inte borde men det är väl för att försvara mig själv på något sätt till varför jag stannar.. Jag har blivit någon som jag egentligen inte är. Jag är egentligen en tuff tjej som har skinn på näsan. Jag fattar inte vad som har hänt med mig.

Precis som ni säger så måste han ju själv vilja detta till 100 %         

• Anonym (Krossad)

Han har börjat att blanda det med vatten och spruta in det i baken så att säga..
    Han tar såpass ofta att det är ett missbruk. Han kör på i typ 4 dagar och sen ligger han i 4 dagar och så kanske han är`"ren" i 2 dagar.. Så ser det ut...

Nu har han varit "borta" sen i torsdags, har pratat lite kort med honom varje dag och han säger att han måste fixa pengar. Han förlorade sitt jobb i höstas pga att han misskötte det...

Han säger att han inte vill hålla på så här och vi pratade lite lätt om behandlingshem innan han stack i torsdags..

• Anonym (Krossad)

Hej på er...

Tänkte uppdatera er om vad som hänt dom senaste veckorna..

Han har lagt alla korten på bordet för alla i sin familj, berättat att han börjat skjuta i sig det. Jag har sett märkena på hans armar. (ingen vacker syn). Han har bett familjen om hjälp, och det ska mycket till för honom att erkänna för sin mamma och bror framför allt..

Så i nuläget är han på behandlingshem. Och ska vara där ett bra tag. I skrivande stund har han varit där i ca 3 veckor. Jag och vår son har varit och hälsat på honom en gång.

Han är självklart helt annolunda i sitt sätt att resonera nu eftersom han inte har några droger i kroppen. Han har fruktansvärd ångest och mår jättedåligt. Och så kommer det ju att vara under en längre period. Han har ju ställt till det rejält och är nu medveten om det på riktigt.

Som det är nu så stöttar jag honom och det som är viktigt är att han blir frisk så han kan ha umgänge med sina barn.. Otroheten och sveken tar jag upp senare. Det är inte rätt läge att ta det nu, men det kommer att komma.

Ännu en gång tack för era svar  

Svar på tråden Min sambo- en missbrukare av sex/amfetamin?? Hjälp!!