Krupp utan anfall?
Det låter klockrent som krupp, det verkar helt enkelt yttra sig lite olika på olika barn.
Min son som är snart 6 får aldrig så besvärlig hosta, man hör ju att det är krupphosta men det är liksom inte det som är bekymret utan att han blir så otroligt andningspåverkad. Han får knappt luft och läkarna rådde oss tidigare att ringa ambulans för att han blev så dålig, nu har vi dock en medicin som fungerar så nu klarar vi det oftast hemma. Men på honom kommer det fort och liknar mer ett anfall som du skriver.
Jag har grannar med barn som får krupp men i princip aldrig får andningspåverkan däremot har de jätteproblem av den hårda hostan och hostar massor och det kan hålla i sig länge så där är det heller inte så anfalls-betonat.
Min äldsta dotter får också ibland hostan (hon beter sig precis som din son) men på henne ger det sig heller inte på andningen i någon större utsträckning.
Så jag tror läkarna ställt helt rätt diagnos men att din son helt enkelt inte får det på samma sätt som du fick det och var glad för det för det är ju just andningspåverkan som är värst. Kruppen brukar komma precis i början när de blir förkylda så förhoppnigsvis blir den här natten lugnare.