1000 kr för tandläkaren!!!
Var hos tandläkaren. 20 minuter var jag inne. Han kikade med sin lilla spegel och tog röntgenplåtar. För det fick jag betala 527 kr, vilket redan där förvånade mig. Jag hade nämligen kollat folktandvårdens hemsida för priser och där stod det "patient 20-29 år 408:-" Jag fyller 30 i sommar så jag trodde det var det priset som de gick efter. Men nej, det är det KALENDERÅR som man fyller 30 som det ökar i pris. Sen sa han att jag hade lite tandsten, så jag måste till en tandhygienist för att ta bort det. Förut har jag fått tagit bort tandsten vid samma tillfälle, men tydligen inte nu längre. Och det var inte det att det inte fanns tid. Han stod och babblade rappakalja med mig medan han VÄNTADE på röntgen plåtarna. När jag sen frågade i kassan vad tandhygienisten kommer att kosta sa hon 470 kr! Alltså 1000 kr allt som allt! Och vad fick jag för det? Lite röntgen och borttag av lite tandsten!
Visst, jag jobbar heltid, men min man pluggar så vi har det inte så jättefett med pengar. Och 1000 kr gör det väldigt knapert den här månaden.....