OlleOlle: Jag håller med dig om mycket i det du skriver. Jag skulle inte ens gilla att bli överöst med kärleksgåvor och det var inte heller det jag skrev. Själv går jag ut och fikar ca en gång varannan månad. Lagar lunchbox varje dag, har inte ätit ute på fyra månader, sedan min födelsedagsmiddag med killen.
Det är inte pengarna det handlar om här utan GESTEN. Att vara sparsam är en fin egenskap tycker jag, men det är inte samma sak som att vara snål. Som det ser ut nu kan jag inte ens tänka mig att köpa ett hus med denna mannen, av just den anledningen. Och Olleolle, jag slösar aldrig med pengar. Inte ens vid “speciella tillfällen” som du kallar det. Att köpa en kopp kaffe till sin flickvän för 20:-, en ros för 40:-, ett enstaka biobesök, eller varför inte en hemlagad frukost på sängen en söndag? Det är inte att SLÖSA. Det är att vårda ett förhållande.
Jag är ingen Golddigger, jag vill tjäna mina egna pengar, göra egen karriär och skulle aldrig acceptera att på något sätt bli beroende av någon annan.
LekkerDing och alla ni andra, tack för stödet och bekräftelsen! Min kille är inte ens student. Han tjänar 30 000:- MER i månaden än vad jag gör. Men jag har uppvaktat honom på hans födelsedag, och vid jul, och vi delar allting lika vid eventuella inköp. Hade han själv varit student så hade jag haft större förståelse för hans beteende.