Snål pojkvän
Men urk!
Har de ens med pengar att göra..jag bjuder för att man är generös och tycker om ngn..
Men urk!
Har de ens med pengar att göra..jag bjuder för att man är generös och tycker om ngn..
Men ts, du älskar ju inte honom som han är... Kanske bör du börja spela med öppna kort och informera honom om vad du känner och vill.
Haha, det låter nästan som att vi delar pojkvän. Han kanske lever ett dubbelliv?
Nej, men ärligt talat. Min sambo är likadan. Jag å andra sidan är mycket generös och pga denna "inställningskrock" så föll det sig så att jag ofta betalade för honom trots att jag tjänar hälften så mycket och dessutom har barn att försörja. Tillslut tröttnade jag och blev sur. Förklarade att det inte var rimligt att jag alltid skulle lägga ut med MER än honom under de omständigheterna. Han förstod. Det är nämligen inte så att han är elakt-snål, utan tycker bara det svider att bli av med pengar. Jag antar att det är någon knäpp oro han har, eftersom han faktiskt inte har det dåligt ställt. En sån inställning kan nog ha sin grund långt tillbaka i barndomen.
Min sambo har också lättare att läcka pengar till kompisar än till mig. Jag vet inte varför, men eftersom de har känt varandra mycket längre så har de kanske ett mer etablerat givande och tagande sinsemellan.
Bor ni tillsammans? Jag, som förr hellre gav än fick, har fått bli hård på att dela lika vid gemensamma inköp. Det är trist, men enda sättet att inte bli ruinerad.
Ang födelsedagspresenter och julklappar så har han faktiskt aldrig låtit bli att ge mig någon - men för min del så kan jag "glömma" en present om jag inte vet vad jag ska ge. Jag får liksom inte till något bra och så rinner det ut i sanden. Kan det vara så för din kille? Isf brukar det bli bättre ju längre kan känt varandra. Jag och min brukar ofta höra med varandra inför t.ex. jul eller alla hjärtans dag, om vi ska ge något eller göra något.
Jag trodde verkligen aldrig att min sambo skulle ge mig något spontant. Det kändes inte som hans grej att göra, men på vår tvåårsdag så fick jag faktiskt en ros. Så tillslut hände det.
TS det skulle kunna va jag som skrivit ditt inlägg, min sambo är precis likadan. Jag förstår hur du känner man vill ju att pojkvännen ska visa uppskattning och kärlek!
Men precis som du känner tycker jag också att det är jobbigt att ta upp med sambon allt för många gånger för som du sa man vill ju inte tjata sig till kärlek. Det är en svår situation och jag funderar också på att lämna min pojkvän... Tyvärr har jag inga direkta idéer på hur du ska lösa denna svåra situation :(
han kanske är väldigt "ekonomiskt lagd"?
har en bekant som helt automatiskt alltid har en miniräknare i huvudet. Tex kan han bli jättenöjd om han får tag i ett speciellt magasin billigare genom att själv importera den från tex England än att köpa den i tidningsbutiken hemma. Då räknar han raskt ut hur mycket han tjänat på saken. Denna person kan helt klart uppfattas som snål men jag tror det bara är sån han är, pengar är viktigt för honom.
Tror det är svårt att få den typen av person att tänka annorlunda. vet inte om TS kille platsar i samma kategori men låter inte helt otroligt