Snål pojkvän
Svårt, det där med gåvor och deras känslomässiga värde.
Brukar du ge honom något på de nämnda dagarna? Eller har ni inte pratat om det alls? Köper han presenter till exempelvis föräldrar/syskon när de fyller år. Vad har han för inställning till presenter över huvud taget.
GÖR han något extra för dig någonsin?
Min man är inte världsbäst på presenter även om han stundtals glimmar till ordentligt. Däremot är han suverän på att få mig att känna mig älskad ändå. Varje morgon ser han till att hans eget murmeldjur (jag är inte särskilt pratig eller alert på morgonen) får en kopp te och om det är snö/is ute är min bil alltid varm ändå för att nämna några av de saker han gör för att han tycker om mig. Han både ser och uppskattar det jag gör för honom och säger det till mig. På så vis mår jag inte heller dåligt om han skulle råka glömma vilken dag det är. Är det viktigt för mig, talar jag om det i förväg och det rekommenderar jag dig också att göra. Det som känns viktigt behöver man prata om. Han kanske inte ens har insett vad viktigt det är för dig med en gåva de här dagarna eftersom det för honom inte betyder någonting. Kommunikation är A och O.