Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Snål pojkvän

olleolle skrev 2012-02-21 14:11:55 följande:
    Jag lagar hellre mat hemma än att gå ut o äta. Maten man får ute är oftast skit rent ut sagt, utländskt kött och hygienen är kraftigt eftersatt.

Snubben kanske inte alls ville gå ut och äta, varför ska han då pynta för bägge?
    Hur ofta blir han utbjuden på middag av tjejen?

Det är inte en utbredd sedvänja att gå ut och fika. En del gör det, andra inte.
    Själv tillhör jag dem som inte brukar vara ute o fika i tid o otid. Jag lägger hellre mina pengar på annat än att slösa dem på fika.

Hur kan man känna oro över att en man inte slösar med pengarna?
    Sådana finns det gott om, som slösar.
    Nya bilar varje år, resor till utlandet varje sommar. Lån upp över öronen har de också.
    Sedan står de där avundsjuka och långa i ansiktet, när man kastar loss segelbåten och åker ut på äventyr.
    Bättre o spara, så man kan slösa vid speciella tillfällen.
    Alla tänker vi olika. En del gillar att stå vid kajen och se båtarna åka ut. Själv föredrar jag att stå på båten.
    Lägger man pengarna på fika varje vecka, så räcker de troligtvis inte till en båt. Man får välja.
    Det är inte så många som kan välja bägge.
    Fast snubben åker på semester med polarna och köper märkeskläder till sig själv och fina presenter till sin familj. Det är gentemot sin flickvän han är snål. 
  • Voluptuous Shalimar
    Amanda01 skrev 2012-02-22 08:57:26 följande:
    OlleOlle: Jag håller med dig om mycket i det du skriver. Jag skulle inte ens gilla att bli överöst med kärleksgåvor och det var inte heller det jag skrev. Själv går jag ut och fikar ca en gång varannan månad. Lagar lunchbox varje dag, har inte ätit ute på fyra månader, sedan min födelsedagsmiddag med killen.
    Det är inte pengarna det handlar om här utan GESTEN. Att vara sparsam är en fin egenskap tycker jag, men det är inte samma sak som att vara snål. Som det ser ut nu kan jag inte ens tänka mig att köpa ett hus med denna mannen, av just den anledningen. Och Olleolle, jag slösar aldrig med pengar. Inte ens vid “speciella tillfällen” som du kallar det. Att köpa en kopp kaffe till sin flickvän för 20:-, en ros för 40:-, ett enstaka biobesök, eller varför inte en hemlagad frukost på sängen en söndag? Det är inte att SLÖSA. Det är att vårda ett förhållande.
    Jag är ingen Golddigger, jag vill tjäna mina egna pengar, göra egen karriär och skulle aldrig acceptera att på något sätt bli beroende av någon annan.
    LekkerDing och alla ni andra, tack för stödet och bekräftelsen! Min kille är inte ens student. Han tjänar 30 000:- MER i månaden än vad jag gör. Men jag har uppvaktat honom på hans födelsedag, och vid jul, och vi delar allting lika vid eventuella inköp. Hade han själv varit student så hade jag haft större förståelse för hans beteende.
    Stackare. 

Jag är själv en generös person men det skulle kännas rätt surt att ALDRIG få något själv. 

Här hemma är det mannen som köper alla hjärtans dag-present och bjuder ut mig på ett riktigt bra ställe. Jag lägger 0 kr. Å andra sidan lagar jag mat 5-6 dagar i veckan här hemma och uppvaktar med present och extragod middag på hans 3 namnsdagar per år (han kommer aldrig ihåg mina 2).  Så det är väl fair kan jag tycka. 
Svar på tråden Snål pojkvän