• Anonym

Jag vill men inte han..

Vet inte hur jag ska börja...det är svårt att finna dom rätta orden men gör ett litet försök ändå.
    Vi har det rätt bra tillsammans, har ett par tvillingpojkar på 10 år sen har jag 3 barn i ett tidigare
    förhållande. Vi gör alltid saker tillsammans, är alltid ihop och trivs med det.
    Men sen kommer vi till sex och där är vi inte alls på samma plan längre känns det som.
    Min man verkar ha tappat sexlusten rätt mycket (men frågar man honom om det så säger han att
    han inte gjort det) han säger oftast nej, när jag för det på tal, han tar nästan aldrig första steget utan
    det får jag göra och hoppas han går med på det, oftast gör han det inte, skyller på att han är trött, att
    klockan är sent osv....men om han skulle sitta vid datorn och spela då är inte klockan för mycket.
    Efter flera nej, blir man inte alls glad, jag blir ledsen och besviken. Det slutar oftast med att vi blir ovänner :(

Det har hänt ett par gånger att hans penis har slaknat under sexakten och sen har den inte gått
    att fått upp igen och då har det blivit slut med sexet. Då har han inte velat fortsätta....
    Sen känner jag dom få gångerna vi har sex att han inte är med riktigt och då har jag inte kunnat fått
    orgasm, det låser sig för mig då jag känner av honom så.

När han säger nej så gör jag det skönt för mig och det gillar han ju inte, han blir sur när jag smeker
    mig själv.

För mig är sex viktigt, bland det viktigaste i ett förhållande.

Allt det här känns skitjobbigt, vet inte alls vad jag ska göra. Det tar väldigt på vårt förhållande (iaf från
    min sida) tror inte han mår så bra heller, så tjurig som han är. Har försökt pratat med honom men
    det går ju inte, han bara skyller på mig att jag bara ska ha sex, att jag tycker han är tråkig osv....och så
    svarar jag tillbaks och så är bråket igång......SUCK

Vad gör man?

• Svar på tråden Jag vill men inte han..
  • YummyMami

Finns en annan tråd där männen menar på att det är bådas ansvar till att se till att de blir mera sex. Så vi får nog ta in denna anda i denna tråd oxå. Det är hans ansvar att ta tag i det, han ska ställa upp helt enkelt!

Men om vi nu ska va seriösa, lust kan man inte påverka så värst antingen är man kåt eller inte. Så där kan du ju inte ställa krav, men han ska ge fan i och gnälla om du tar hand om dig själv (du behöver inte ligga bredvid honom och göra det när ni ska sova, utan ni ser till att du får din privata tid helt enkelt).  

Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • jonte02

Jag tycker du kan ställa krav på att han skall lyssna på det du vill få fram.
    Jag tycker även att du kan ställa krav på att få ärliga svar på dina frågor.

• Anonym

Jag kan berätta vad som inte hjälper, att starta en tråd i ett ämne som det redan finns 50 trådar om. Läs dom istället och se om du hittar tips.

Annars...

1 Ställ ett ultimatum.

2 Genomför ultimatum.

Eller fortsätt gnäll...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-21 14:52:45 följande:

Jag kan berätta vad som inte hjälper, att starta en tråd i ett ämne som det redan finns 50 trådar om. Läs dom istället och se om du hittar tips.

Annars...

1 Ställ ett ultimatum.

2 Genomför ultimatum.

Eller fortsätt gnäll...

Om du är så trött på dessa trådar som det finns 50 st av så varför orkar du bry dig med att läsa...eller ens notera..
  • Andrew

Om vi börjar här: Vilket saknar du mest?  Själva sexet med din man  eller hans intresse för sex och att hans initiativ till mer romantik och sex? Självklart säkert båda två... men ibland är saknaden efter att bli sedd och bekräftad större än själva sexet och sex överlag. Om han ansträngde sig och insåg att du känner en saknad så skulle du kanske t.om må bättre även om ni inte hade sex? Om det är så - så är det inget annat än att sätta sig ner och plocka fram djupare känslor och tillsammans se vad er relation har för värde. Vad det vilar på idag. Vad mår du bra av och vad mår han bra av. Det bästa vore om ni kunde vara utan sex ett tag för att känna vad ni har gemensamt.

Svar på tråden Jag vill men inte han..