droger, okej eller inte okej?
Hur många av er på familjeliv har rökt, brukar röka gräs och hur tycker ni att det påverkar erat vardagliga liv? Hur är eran inställning till hasch?
Hur många av er på familjeliv har rökt, brukar röka gräs och hur tycker ni att det påverkar erat vardagliga liv? Hur är eran inställning till hasch?
Jag tycker att folk borde få göra lite som dom vill med sina egna kroppar, men visst är det tråkigt när människor fastnar i missbruk
har en fö väldigt liberal inställning till cannabis och hoppas på en snar legalisering
men att dela en joint någon gång på en grillfest el dylikt ser jag inget konstigt med. Det är ju lite "busigt" och man blir lite fnittrig. är skönare än att supa sig full på sprit.
Ja, jag röker cannabis och nej, min vardag är inte förstörd. Varför skulle den vara det? I sådana fall borde ju 99 % av Sveriges befolkning förstöra sina liv varje lördagskväll då de spatserar ut på krogen och dricker sprit.
Jag rökte hasch/gräs varje dag i 10års tid ungefär. Tyckte inte det förändrade så mkt, gillade känslan. Också för mig är det förknippat med sköna grillkvällar, kortspel, fester, soffhäng osv osv. Inget mer än vad sprit skulle kunna vara.
Fick barn..
Jag tyckte då att allt förändrades. Från att ha vart en skön grej till helt nykter under graviditeten (dock inte sambon) började jag bruka igen när barnet var fött de gånger vi hade barnvakt. Sen vart det efter h*n somnat på kvällen och sista 10månaderna kretsade hela vårat föräldraliv på att klockan skulle bli 19.00 så jag kunde rulla medans sambon nattade. 10 månader senare ställde jag kravet att vi skulle sluta eftersom jag ansåg att man inte gör så som förälder. Han fortsatte, jag flyttade.
Jag fick ett uppvaknande. Förstår inte än idag hur fan jag tänkte. Barn och röka passar sig inte. Inte för att man är okapabel att ta hand om sitt barn men man är för slö för att orka med helt enkelt. (enligt MIG. Hade jag inte skaffat barn hade jag fortfarande puffat och gjort allt vuxengöra som jobb, räkningar osv )
Nu 2år senare är jag en jävligt rolig mamma istället som orkar med allt, hinner med allt och framför allt så lägger jag inte 4-5000 spänn i månaden på mitt missbruk. DOCK kan jag sakna det ibland när solen lyser, gräset är grönt och det börjar blir så där vårvarmt i hjärtat. Antar att det är gamla minnen som härjar