• simple82

    Epa-glandlin, bidrottningsgel, zin o rosenrot hur är doseringen??

    Hej, jag har hört att epa glandin, bidrottningsgel, rosenrot och zink ska va bra att äta när man vill bli gravid.. Men hur är de med dosering?? Och ska man äta allt på samma gång en prova en sak i taget el är de bättre man äter allt på samma gång lixom?? Är helt förvirrad i detta..

    Vi har påbörjat utredning och har svårt så jag vill hemskt gärna ge detta en chans men doseringen och ska jag äta de hela tiden el bara viss tid på månaden??

     Tack på förhand =)

  • Svar på tråden Epa-glandlin, bidrottningsgel, zin o rosenrot hur är doseringen??
  • Pimpinellan

    Eftersom ingen av dem är läkemedel eller ö.h.t får påstås att de höjer fetriliteten är det bara att ta vad som står på burken. Med blanda allihopa känns total överkurs! Har man dessutom nåt påtagligt fel  hjälper ingen hälsokost i världen. Rosenrot är det enda jag kan rekommendera för det ger mig tydlig äl. Ingen av dem får tas efter äl heller! Och äl  i sig är ju det grundläggande man måste ha för att bli gravid.

  • simple82
    Pimpinellan skrev 2012-02-23 13:47:09 följande:
    Eftersom ingen av dem är läkemedel eller ö.h.t får påstås att de höjer fetriliteten är det bara att ta vad som står på burken. Med blanda allihopa känns total överkurs! Har man dessutom nåt påtagligt fel  hjälper ingen hälsokost i världen. Rosenrot är det enda jag kan rekommendera för det ger mig tydlig äl. Ingen av dem får tas efter äl heller! Och äl  i sig är ju det grundläggande man måste ha för att bli gravid.
    Hmm konstigt jag har ju vänner som äter epa nu som gravida utan problem...
  • kirsikka

    Jag kan berätta att jag har hittils (nu ca 3 månader) ätit Apiforce och Munkpeppar (Angus Castus) samt Multivitamin Kvinna, ibland även Rosenrot. Har ÄL varje månad, men jag tror att jag haft det även tidigare (började testa först efter jag började äta Apiforce). Jag har inga konstiga biverkningar, tvärtom jag har fått lite ordning på torra slemhinnor, tror tack vare munkpepparn.

    Jag åt vid mina tidigare graviditerer Apiforce och multivitamin Kvinna.

    Jag kommer att prova äta L´Arginin, Munkpeppar och Rosenrot eftersom Apiforce är slut och jag vill prova lite nytt eftersom jag inte blivit gravid trots tydlig stegring på ÄL-stickor nu 3 gånger. Dock är jag redan 46 och vill därför prova L´Arginin (sägs hjälpa just kvinnor med dålig äggkvalitet).

    Jag slutar alltid vid äl och börjar vid första mensdagen, förutom vitaminerna. Jag tar de på morgonen i samband med frukost (Apiforce tar jag direkt när jag vaknar, de andra i samband med mat).

Svar på tråden Epa-glandlin, bidrottningsgel, zin o rosenrot hur är doseringen??